Hallo iedereen,
Eindelijk mijn nieuwbouw af, dan maar aan de tuin beginnen klonk het...
Vanwege de keuze geen kelder (kostprijs daarvan) en dat we echte "buiten mensen" zijn besloten om een uniek houten bijgebouw te plaatsen.
Omdat dit laten bouwen veel te duur was, besloten om ons te gaan verdiepen.
Na maandenlang denk en teken werk begonnen met mijn houten bijgebouw vorige zomer 06/2018.
Nu een jaar later eindelijk af... serieus onderschat, maar nu... o zo genieten.
Mijn voorkeur was eik, maar de kostprijs daarvan lag me eerlijk gezegd veel te hoog, na onderzoek gekozen voor het mooie rustieke douglas hout.
Ervaring in hout had ik niet, gelukkig wel technische en handige bagage, daarmee aan de slag samen met hulp van mijn vader en schoonvader!
Tekening gemaakt met inventor:
Opbouw constuctie:
Hout voor dak en meer geleverd, 4 dagen niets hebben we niets anders gedaan als spanten en hout voorbereid met wipzaagje en jef zaag:
Nu met spantenwerk en rabatdelen:
Gekozen voor een oude pan die al jaren in een wei lag te rotten:
Einde lot binnenvloertje gekocht en gelegd:
Deuren/ramen geplaatst, nu maar kasseien en terras aanleg:
Klaar, enkele shoots:
Eindelijk met gras:
Zo, dit was is een oog opslag mijn bezigheid van het afgelopen jaar. Serieus onderschat hoeveel uren hier ingekropen zijn. Hopelijk genieten jullie van deze topic.
Gr Dries
Eindelijk mijn nieuwbouw af, dan maar aan de tuin beginnen klonk het...
Vanwege de keuze geen kelder (kostprijs daarvan) en dat we echte "buiten mensen" zijn besloten om een uniek houten bijgebouw te plaatsen.
Omdat dit laten bouwen veel te duur was, besloten om ons te gaan verdiepen.
Na maandenlang denk en teken werk begonnen met mijn houten bijgebouw vorige zomer 06/2018.
Nu een jaar later eindelijk af... serieus onderschat, maar nu... o zo genieten.
Mijn voorkeur was eik, maar de kostprijs daarvan lag me eerlijk gezegd veel te hoog, na onderzoek gekozen voor het mooie rustieke douglas hout.
Ervaring in hout had ik niet, gelukkig wel technische en handige bagage, daarmee aan de slag samen met hulp van mijn vader en schoonvader!
Tekening gemaakt met inventor:
Opbouw constuctie:
Hout voor dak en meer geleverd, 4 dagen niets hebben we niets anders gedaan als spanten en hout voorbereid met wipzaagje en jef zaag:
Nu met spantenwerk en rabatdelen:
Gekozen voor een oude pan die al jaren in een wei lag te rotten:
Einde lot binnenvloertje gekocht en gelegd:
Deuren/ramen geplaatst, nu maar kasseien en terras aanleg:
Klaar, enkele shoots:
Eindelijk met gras:
Zo, dit was is een oog opslag mijn bezigheid van het afgelopen jaar. Serieus onderschat hoeveel uren hier ingekropen zijn. Hopelijk genieten jullie van deze topic.
Gr Dries