Bijzet tafeltje

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Vandaag mijn noten houten bijzettafeltjes 1 x in de Osmo gezet.
omdat we thuis geen salontafel hebben heb ik een bijzettafeltjes gemaakt om een kopje koffie binnen handbereik te hebben op de bank.
het zijn 3 plankjes die met halve zwaluwstaarten verbonden zijn.
De verbinding is verbazend sterk waardoor ik geen noodzaak zie om versteviging in de hoeken te maken.
De zwaluwstaarten zijn gefreest met mijn nieuwe Incra ls en een 19 mm cmt zwaluwstaart frees.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 347
  • image.jpg
    image.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 346
  • image.jpg
    image.jpg
    71,7 KB · Weergaven: 350
Laatst bewerkt:

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
TOPPIE John,

Maar eeuh vertel is want dat heb je met de incra gedaan .............<snik> <snotter> geen </snotter> filmpie van gemaakt </snik> :(
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ja ik weet het, ik kom er gewoon niet aan toe.
ik ben meestal maar een half uurtje tot een uur in de werkplaats, ik zal proberen wat filmpjes op te nemen om te delen.

John
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Leuke oplossing!! Het zijn alleen geen halve zwaluwstaarten, daar heb ik trouwens ook nog nooit van gehoord :)
We noemen dat een half verdekte zwaluwstaart verbinding, je hebt ook nog de verdekte zwaluwstaart verbinding eens inelkaar dan zie je niets van deze verbinding. De half verdekte zwaluwstaart word vooral in lafronten toegepast.
Maar dat neemt niet weg erg mooi

Roeland
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Dank je Roeland,mijn meubelmakers terminologie is nog niet helemaal goed blijkbaar J.
Het is erg leuk omes wat verbindingen in een projectje te gebruiken, zo kan ik mijn skils eenbeetje oppoetsen.

Dank voor julliereacties.

Gr. John
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.