Workshop bij Masave Hout door Roeland Brekelmans

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Forummers,

Zaterdag 15 februari komt Roeland Brekelmans naar Zwolle om een workshop te geven. Tof !! Roeland wil dan graag de vragen beantwoorden van de deelnemers aan deze workshop. Geen vastomlijnd programma dus. Wel zal het voornamelijk gaan over het handmatig houtbewerken en alles wat daarbij komt kijken. Heb je een probleem of wil je wat meer weten over het handmatig houtbewerken ? Stuur dan even een pb'tje naar mij. We hebben plek voor 10 personen.


Locatie
Masave Fijnhouthandel
Gasthuisdijk 8, Zwolle
06 34 955 951

Wanneer
Zaterdag 15 februari
9.45 ontvangst en koffie
10.00 start workshop
12.00 einde workshop

Hopelijk tot dan !

Roeland en Rick
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Leuk idee! Mijn zoontje wordt die dag 1 jaar, dus heb andere plannen ;)

Gaat dit in de toekomst vaker gebeuren?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Daar ben ik ook in geïnteresseerd Rendew. Moet er nog mee beginnen, maar we zouden daar deze zaterdagmorgen wel (deels) voor kunnen gebruiken. Ik kom ook.

jaap
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik ben ook van de partij en heb al gevraagd naar de slisverbindingen van het kissie en de panelen onderling bevestigen.
@Rick: ideeën voor volgende workshops: zwaluwstaartzaag maken, schaven maken, slijpen en wetten, houtdraaien voor dummies, doosjes maken, instrumenten bouwen, etc.
Everybody Joins Rick's High School for Woodworkers.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dat gaat een toffe zaterdagochtend worden !! Ik kreeg de vraag van deze workshop kost : Helemaal niets !!

De dag ervoor zal ik een keer extra met de stofzuiger door de werkplaats vliegen.....

@woruta : Die kans is erg groot !!

@toxic : De te bespreken onderwerpen zijn helemaal afhankelijk van de vragen van de deelnemers....Wel handmatig houtbewerken!!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Wat zie ik nu: houtdraaien voor dummy'sbij Rick? Daar wil ik graag een bijdrage aan leveren. DE basisbeginselen van het houtdraaien laten zien en ieder die wil dit ook onder mijn begeleiding laten ervaren. Spaar al vast €1000,00 voor een perfecte machine om thuis een vliegende start te kunnen maken. (Of ben ik nu te enthousiast?)
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
attachment.php


Indien mogelijk zou ik graag willen zien in deze volgorde verbinding VI en V maar heb nog veeeeeeeel liever als het ook gefilmd wordt dan kan ik (wij) het thuis ook nog 100 (0) keer naar kijken hoe het in elkaar steekt !!

eeuuuhh ben ik te laat Rick / Roeland voor Zaterdag 15 februari ?
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@rendew : Gezellig !!

@Klaas : 's middags gaat helaas niet lukken...er zijn nog meer mensen die de werkplaats moeten gebruiken..hahaha maar zoals het nu lijkt gaan we dit vaker doen...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
Als er iets met zwaluwstaartzagen gedaan gaat worden ik heb een foley hervertander staan waarmee de tanden eruit geponsd kunnen worden.
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
@Wim: tot hoeveel tpi kan je gaan? Ik heb hier nog wel een zaagje liggen dat moet hervertand worden, maar dat valt nogal tegen...
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
@rendew : Gezellig !!

@Klaas : 's middags gaat helaas niet lukken...er zijn nog meer mensen die de werkplaats moeten gebruiken..hahaha maar zoals het nu lijkt gaan we dit vaker doen...
.

Begrijp ik. Was correcter geweest als ik eerst met de gastheer had overlegd :).

Mooi, dat er wat jou betreft herkansingen zijn.

Met vriendelijk groet,
klaas
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Geweldig idee!!! Helaas moet ik werken...
Misschien is het een idee om voor een volgende keer een bepaald onderwerp uit te lichten, twee uur zijn zo voorbij. Nu zullen enkele deelnemers alles over het kissie willen weten, terwijl andere met geheel andere vragen richting Zwolle afreizen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.