Soort hout kloostertafel

houtsma

Nieuw lid
31 jan 2014
7
0
Hallo,

Net een kloostertafel gekocht waar ik erg blij mee ben maar toch blijf ik met een vraag zitten..
Wat voor soort hout is hiervoor gebruikt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze vraag!
Het blad is 240x100 en met 2 sterke kerels bijna niet te tillen.. Alvast bedankt voor jullie reacties..

foto 1-1.jpg
foto 3.jpg
foto 4.jpg
foto 5.jpg
 

houtsma

Nieuw lid
31 jan 2014
7
0
Dat zou goed kunnen jaap haha.. Maar heb je ook een idee wat voor hout er gebruikt is?
 

ArendH

Nieuw lid
30 jan 2014
4
0
Krimpenerwaard
Neh. Mijn vermoeden: Kastanje. Beetje jammer van die stralen op het kopse eind. Dat ken ik niet in kastanje. Maar je kan het toch gewoon aan de fabrikant vragen? (is zo te zien namelijk moderne tafel) Heb je ook foto's van de onderkant? Dat zegt vreselijk veel meer...
 

houtsma

Nieuw lid
31 jan 2014
7
0
Ik zal morgen even een foto vd onderkant maken. Heb de tafel van een vriendin die hem weer op een veiling heeft gekocht dus een fabrikant is niet bekend ..
 

ArendH

Nieuw lid
30 jan 2014
4
0
Krimpenerwaard
Iep is zeker een mogelijkheid. Ik vermoed dat het hier om opgeschaafde dakdelen gaat: het hout is veel te snel gedroogd en dus boeren (schuur?) timmerwerk. Van Franse boeren weet ik dat ze alles gebruiken dat toevallig in de buurt groeit; behalve populier natuurlijk.
 

houtsma

Nieuw lid
31 jan 2014
7
0
Ik dacht ook al dat het erg snel gedroogd was maar vind de barsten wel mooi. Maar goed.. Dat is maar net wat je mooi vind toch? Als iemand andere foto's wil zien dan maak ik ze (van de tafel dan) want ben wel benieuwd naar het soort hout ..
 

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
nu ik dit zo wat nader bekijk, ik zie wat robinia, maar t is te licht
ik zie wat van eik, maar ik mis de hout stralen ( op de foto lijken die er wel in te zitten maar dat zijn volgens mij zaag sporen )
tamme kastanje, zou goed kunnen...

iepen, walnoot en beuk komen zowiezo niet in mij op....
 

houtsma

Nieuw lid
31 jan 2014
7
0
Heeft iemand misschien nog iets aan deze foto? En is er een andere mogelijkheid om met zekerheid vast
te stellen om welke houtsoort het gaat?

foto88.jpg
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ik vermoed teak. Waar heb je de tafel aangeschaft? Dat kan het soms ook wat makkelijker maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.