Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Soort hout kloostertafel

Hallo,

Net een kloostertafel gekocht waar ik erg blij mee ben maar toch blijf ik met een vraag zitten..
    Wat voor soort hout is hiervoor gebruikt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze vraag!
    Het blad is 240x100 en met 2 sterke kerels bijna niet te tillen.. Alvast bedankt voor jullie reacties..

foto 1-1.jpg
    foto 3.jpg
    foto 4.jpg
    foto 5.jpg

Ik heb het vermoeden dat dit Frans Eiken is.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

nee dit is geen eiken van mij

Misschien met de Franse slag gemaakt dan??

jaap

Dat zou goed kunnen jaap haha.. Maar heb je ook een idee wat voor hout er gebruikt is?

Gezien de uitstraling, de nerven en het gewicht EIK. Waar deze boom gestaan heeft??
    hg Hugo

Junior Member
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Neh. Mijn vermoeden: Kastanje. Beetje jammer van die stralen op het kopse eind. Dat ken ik niet in kastanje. Maar je kan het toch gewoon aan de fabrikant vragen? (is zo te zien namelijk moderne tafel) Heb je ook foto's van de onderkant? Dat zegt vreselijk veel meer...

Ik zal morgen even een foto vd onderkant maken. Heb de tafel van een vriendin die hem weer op een veiling heeft gekocht dus een fabrikant is niet bekend ..

Ik zie op geen enkele foto de spiegels die ik bij eiken zou verwachten. Is iepen ook een optie? Qua gewicht maakt dat niet veel uit. Ik heb geen idee of tamme kastanje ook voor dit soort tafels gebruikt werd?

Junior Member
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Iep is zeker een mogelijkheid. Ik vermoed dat het hier om opgeschaafde dakdelen gaat: het hout is veel te snel gedroogd en dus boeren (schuur?) timmerwerk. Van Franse boeren weet ik dat ze alles gebruiken dat toevallig in de buurt groeit; behalve populier natuurlijk.

Forum Rechten