Schuurschijf 300mm gecentreerd plakken

Queenforaday

Nieuw lid
31 jan 2014
6
0
Vol trots eigenaar geworden van een schuurschijfmachine 300 MM. Maar hoe in hemelsnaam krijg ik die schuurschijven gecentreerd geplakt op de trommel:mad::mad:. Iemand, handigheidjes, tips, ideeën ??:confused::confused:
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Beschermfolie voor ongeveer de helft naar achteren trekken en opvouwen naar het midden, goed platdrukken. Beschermde helft netje over de schijf leggen, vastklemmen en dan de onbeschermde helft aanduwen. Vervolgens de rest van de folie er af halen en weer vastdrukken. Van te voren goed checken of de schuurschijf precies dezelfde diameter heeft als de schijf waar hij op moet.

Succes!

Groet, Rob.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Bepaal het midden van de schuurschijf - prik er met een priem door en plaats de priem in het midden van de te beplakken schijf - schuif de schuurschijf tegen de plaat.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Queenforaday

Nieuw lid
31 jan 2014
6
0
Kun je met een bovenfrees geen houten mal maken waar de schuurschijf in past en via een klein facetrandje over de trommel heen valt ? Zo lijkt me dat 'ie altijd goed geplaatst wordt.

Zo dat lijkt me een boel werk. Zou toch simpeler moeten kunnen !
 

Queenforaday

Nieuw lid
31 jan 2014
6
0
Dat is, dat is. Dat konden ze zelfs niet bedenken in de winkel waar ze de schuurschijf verkopen. Hun antwoord was gewoon opplakken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Lijkt me ook helemaal te kloppen
bij een egale schuurpad (zonder afzuiggaten oid) wordt het hart van de draaiende beweging automatisch het middelpunt
Als jij 5 mm uit het midden zit zal er aan de buitenkant dus een oscillerende beweging zijn van 5mm, het is aan jou om te bepalen hoe exact je dit wil hebben
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Gefeliciteerd met je nieuwe machine !! Zo'n schijfschuurmachine is echt een vreugd om te hebben staan in de werkplaats. Volgens mij heb je nu wel genoeg tips om het vel er netjes op te plakken!! Ik gebruik de methode van "Heckemann"....Die van Jan Pranger is ook erg logisch....zal ik ook eens proberen
 

Queenforaday

Nieuw lid
31 jan 2014
6
0
Ben er ook erg blij mee, nu eindelijk eentje van mezelf waar ik me helemaal op uit kan gaan leven, sta ook te trappelen om aan de slag te gaan !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.