Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Schuurschijf 300mm gecentreerd plakken

Vol trots eigenaar geworden van een schuurschijfmachine 300 MM. Maar hoe in hemelsnaam krijg ik die schuurschijven gecentreerd geplakt op de trommel. Iemand, handigheidjes, tips, ideeën ??

Kun je met een bovenfrees geen houten mal maken waar de schuurschijf in past en via een klein facetrandje over de trommel heen valt ? Zo lijkt me dat 'ie altijd goed geplaatst wordt.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Beschermfolie voor ongeveer de helft naar achteren trekken en opvouwen naar het midden, goed platdrukken. Beschermde helft netje over de schijf leggen, vastklemmen en dan de onbeschermde helft aanduwen. Vervolgens de rest van de folie er af halen en weer vastdrukken. Van te voren goed checken of de schuurschijf precies dezelfde diameter heeft als de schijf waar hij op moet.

Succes!

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Misschien dat je hier iets aan hebt.

Schuurschijf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samvg Bekijk Berichten
    Misschien dat je hier iets aan hebt.
    Helemaal top, wat een snelle reacties op mijn vraag, boven verwachting, heb hier veel aan. Kan nu echt aan de slag. Dank jullie wel

Bepaal het midden van de schuurschijf - prik er met een priem door en plaats de priem in het midden van de te beplakken schijf - schuif de schuurschijf tegen de plaat.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CivixX Bekijk Berichten
    Kun je met een bovenfrees geen houten mal maken waar de schuurschijf in past en via een klein facetrandje over de trommel heen valt ? Zo lijkt me dat 'ie altijd goed geplaatst wordt.
    Zo dat lijkt me een boel werk. Zou toch simpeler moeten kunnen !

Tja, geen ervaring met zo'n schuurschijf, maar wel creatief
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Dat is, dat is. Dat konden ze zelfs niet bedenken in de winkel waar ze de schuurschijf verkopen. Hun antwoord was gewoon opplakken.

Lijkt me ook helemaal te kloppen
    bij een egale schuurpad (zonder afzuiggaten oid) wordt het hart van de draaiende beweging automatisch het middelpunt
    Als jij 5 mm uit het midden zit zal er aan de buitenkant dus een oscillerende beweging zijn van 5mm, het is aan jou om te bepalen hoe exact je dit wil hebben
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten