Voor mijn kleindochter

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
"Opa kun je ook eens iets maken waaraan ik mijn halskettingen kan ophangen.................."
Her wish is my command uiteraard.
Wat eiken in vorm gebracht, behandeld met oplossing ijzer/azijn, gedroogd en in de blanke lak gespoten.
Daarop nog een doosje van berken met slaap en zwart deksel geplaatst voor ringetjes etc. Groen gebeitst en daarna ook voorzien van blanke lak.
Ik hoop dat ze er blij mee is in Borne.
Of bevalt het jullie ook wel?
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl

P1300012.jpg

P1300013.jpg

P1300014.jpg

P1300015.jpg
 
A

Athanor

Guest
Mooi hoor Jan! Goed idee om beuken met slaap in een kleurbeits te zetten, geeft een verassend resultaat:)

Maak je dat kromme element ook op de draaibank?

Fons
 
Laatst bewerkt:

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Mooi gemaakt, Jan. Ijzer/azijnoplossing gebruiken; hoe doe je dat en waarvoor is dat eigenlijk?
Verder heel mooi werkstuk, vooral dat effekt van die groene kleur. Zal ze blij mee zijn!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste mensen bedankt voor de reacties:
Fons: eerst draai ik een schijf waaruit ik het gebogen deel heb gezaagd. Het draaiwerk zit in de vaas/doos en de knopjes.
Guus: looghoudende houtsoorten (eiken b.v.) kun je "blauwen" of "zwarten" met een oplossing van keukenazijn en fijne staalwol; plukje staalwol in een kopje azijn - nacht laten staan en met een kwast opbrengen - eiken verkleurt direct achter de kwast - misschien ook leuk op eiken beelden of gedeelten daarvan. Loog reageert op ijzer.
Ben nu bezig met doos/vaas variaties. Kreeg goede opbouwende reactie van Jo Winter op het Duitse houtdraaiforum. Nu dus zijn zienswijze uitproberen. Wordt wat meer design en wat minder speels zoals voor kinderen. Maak nog wel een foto ter vergelijking.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.