Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Voor mijn kleindochter

"Opa kun je ook eens iets maken waaraan ik mijn halskettingen kan ophangen.................."
    Her wish is my command uiteraard.
    Wat eiken in vorm gebracht, behandeld met oplossing ijzer/azijn, gedroogd en in de blanke lak gespoten.
    Daarop nog een doosje van berken met slaap en zwart deksel geplaatst voor ringetjes etc. Groen gebeitst en daarna ook voorzien van blanke lak.
    Ik hoop dat ze er blij mee is in Borne.
    Of bevalt het jullie ook wel?
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl

P1300012.jpg

P1300013.jpg

P1300014.jpg

P1300015.jpg
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Athanor
    Guest
    Mooi hoor Jan! Goed idee om beuken met slaap in een kleurbeits te zetten, geeft een verassend resultaat

Maak je dat kromme element ook op de draaibank?

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 29-01-14 om 20:05. Reden: Vraag toegevoegd

Mooi gemaakt, Jan. Ijzer/azijnoplossing gebruiken; hoe doe je dat en waarvoor is dat eigenlijk?
    Verder heel mooi werkstuk, vooral dat effekt van die groene kleur. Zal ze blij mee zijn!
    You have one life...live it!!!!

Leuk gemaakt. Goede kleurcombinatie.

Origineel idee!
    Zal ze echt blij mee zijn

Als ik dit ergens zou zien staan zou ik direct denken, dat lijkt wel een Jan Pranger ontwerp.
    Mooi gedaan Jan.
    Vr.gr. Nico Oosthoek

Ik kreeg gelijk associaties met de flaterfoon...
    ;-)

Ik vind 'm leuk. Mis alleen de snaren :-)

Beste mensen bedankt voor de reacties:
    Fons: eerst draai ik een schijf waaruit ik het gebogen deel heb gezaagd. Het draaiwerk zit in de vaas/doos en de knopjes.
    Guus: looghoudende houtsoorten (eiken b.v.) kun je "blauwen" of "zwarten" met een oplossing van keukenazijn en fijne staalwol; plukje staalwol in een kopje azijn - nacht laten staan en met een kwast opbrengen - eiken verkleurt direct achter de kwast - misschien ook leuk op eiken beelden of gedeelten daarvan. Loog reageert op ijzer.
    Ben nu bezig met doos/vaas variaties. Kreeg goede opbouwende reactie van Jo Winter op het Duitse houtdraaiforum. Nu dus zijn zienswijze uitproberen. Wordt wat meer design en wat minder speels zoals voor kinderen. Maak nog wel een foto ter vergelijking.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Zeer interessante opmerkingen of aanmoedigingen van Jo Winter, Jan. Ik bewonder zijn werk, en ben benieuwd wat je er mee gaat doen.
    Vr.gr. Nico

Forum Rechten