Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Ook walnoot

Ook walnoot

Vandaag de eerste schalen voorgedraaid, uit een vorige week gekapte walnoot. Het hout was natter als ik verwacht had in dit winter seizoen. De schalen hebben een diameter van 32 cm. In de rechter schaal kwam ik tijdens het draaien een draadnagel tegen van 6 cm, gelukkig niet geraakt met de lintzaag. De schalen staan nu in de houtlijm en maar afwachten hoe ze zich gedragen tijdens het drogen.
    Vr.gr. Nico Oosthoek
    www.ambachtelijkhoutdraaien.com
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Mooi hout. Dat belooft wat.

Nico,
    Dat is erg mooi hout.
    dat gaan heel mooie schalen worden.

M.vr.gr. Jan

Schitterend hout en een veelbelovende vorm. Hopelijk blijven de hartscheuren uit en behoudt de schaal zijn hoogte.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

mooi heh
    ik verwacht geen scheuren, jij wel?

Nico, de sapstroom van een walnoot kan in december/januari al weer op gang komen.

Whoo mooie hout! het is een van de hout soorten die ik tocht het mooiste blijf vinden. Hoop ooit nog eens zo een boom te bemachtigen maar dat valt niet mee.

Marco, ik had geluk, deze stond in de achtertuin van mijn zwager, en moest weg. Werd een gevaar voor het huis. Vergunning van de gemeente, dus legale kap.
    Vr.gr. Nico
    www.ambachtelijkhoutdraaien.com

Forum Rechten