Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Question welke compressor en tacker?

hallo,
    ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moest stellen maar elektrisch gereedschap leek mij het meest geschikt.
    ik ben opzoek naar een goedkope compressor voor in m'n schuur, voor hobbymatig gebruik.
    de compressor wil ik voornamelijk gebruiken om een tacker aan te hangen en om mijn gereedschap schoon te blazen.
    iemand tips en advies bij het zoeken naar een compressor?
    nu las ik ook ergens dat je de compressor leeg moet laten lopen als je hem een tijdje niet gebruikt, is dit echt nodig?

ik heb al even rond gezocht en zag een aantal goede verhalen over de tackers van ecotools. deze zijn niet duur en voor mij is dat perfect want ik gebruik het maar af en toe.
    http://www.ecotools.nl/combitacker-6n2d/
    de tacker van de link leek mij wel wat.
    ik zal de tacker gebruiken om mdf aan elkaar vast te zetten (met lijm uiteraard), is deze tacker daar geschikt voor?

heb zelf een ferm compressor en tacker bevalt mij prima doe het zelf ook vaak lijmen en dan vast tacken alleen zou ik niet een combi tacker nemen als je geen nieten gebruikt ivm dat ondanks dat je spijkers scjiet de gaatje wel groter zijn als alleen bij een spijker tacker .
    je moet de compressor leeg laten lopen ivm het water wat in de tank komt anders krijg je roest

Athanor
    Guest
    Ik zou eerder voor een bradnailer gaan. Voor meubelwerk een ideaal apparaat. Waar ik ook veel plezier aan heb is een pinnailer. Gaatjes zijn bijna onzichtbaar.

Fons

ik heb deze die werkt prima
    http://www.ecotools.nl/bradtacker-7902
    tenzij je echt ook wilt kunnen nieten zou geen combi nemen

voor dikker mdf ( vanaf 15 mm gebruik ik de 16ga (type T)
    die nagels zijn iets dikker en zitten beter vast.

voor de tacker voldoet bijna elke compressor die 8 bar levert.
    persoonlijk heb vooral op het geluid gelet
    blazen gebruikt wel een flinke hoeveelheid daarvoor heb je een buffer nodig
    (schoonblazen werkt eigenlijk alleen buiten of in combinatie met een goede afzuiging anders zit het stof 10 minuten later overal weer op)

de 16ga passen dus ook gewoon in de 7902?
    mag ik vragen wat het merk en type van jou compressor is?
    hoe weet ik of er een buffer op de compressor zit?

het luchtbuffer of de tank zie je gewoon zitten als deze eraan zit.
    ik heb een contimac buizenframe compressor de cm210/10/3 deze heeft maar een buffer van 3 liter maar voor een tacker gaat dit prima.
    voor de 16 ga nagels heb je een andere tacker nodig in de 7920 passen allen 18ga

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik heb een dutack setje werkt ook super!

Cas

Inderdaad over dutack ben ik ook zeer tevreden.

Gr Marc

gebruik hem al een paar jaar.
    deze week bij karwei.
    compressorset.JPG

Voor het gebruik van een tacker, bandenpompen etc gebruik ik al jaren een klein Jun-Air compressortje, met een soortgelijke pomp als op een diepvriezer. Super stil in gebruik.

jaap

Forum Rechten