de Ottokar serie!

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hoihoi,

Veeeel te lang geleden dat ik nog eens wat laten zien heb! Dus bij deze :)

Na mijn eerste reeks race-auto's (zie hier, hier en hier), heb ik 2 nieuwe modellen ontworpen onder de noemer Ottokar Mk2 en Ottokar Mk3 (de eerste reeks is dan Ottokar Mk1 geworden). Ottokar is dus zo'n beetje de 'merknaam' geworden.

Bouwwijze is grotendeels dezelfde, maar met een geoptimaliseerd proces voor oa de wielen.

Wat ook nieuw is, is een nieuwe afwerking van de 'velgen', dankzij een tip van onze goeroe Tuoh destijds in Zwolle! En ik heb ook besloten om het aantal Ottokars vanaf nu te limiteren tot een reeks van 50 per model.

Omdat foto's veeeeeeel leuker zijn, hier een paar proevertjes :) De rest kan je vinden in de links in mijn forum handtekening, via deze kan je ook makkelijker op de hoogte blijven van de rest van mijn projecten, als je dat zou willen.

Hier gaan we dan!

Ottkar Mk2 op de voorgrond, Mk3 achteraan:
IMG_4427.jpg

IMG_4423.jpg

IMG_4314.jpg

ik hoop dat de links naar de fb-pagina werken voor iedereen, anders kan je ook foto's kijken via instagram (zie link hieronder)

groet, Sam
 
Laatst bewerkt:

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
En nog 2 auto's die ik buiten de reguliere serie om gemaakt heb voor familie (gemaakt van hout van de appelboom uit de tuin van mijn ouders):

Ottokar Mk3 voor mijn vader:
IMG_4356 (2592 x 1936).jpg

Een Ottokar naar het model in het topic Duo-racers voor mijn zus:
IMG_4350 (2592 x 1936).jpg

en nog een achterzichtje (op mijn kerstkado: een "nieuwe" Inca schaaftafel (bedankt vriendin!!!!)):
IMG_4351 (2592 x 1936).jpg
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Geweldig leuk!
Ik vind die met die kleurtjes heel mooi.
Breng je die kleur ook aan op de draaibank?
Hoe krijg je ze zo mooi glanzend?
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
bedankt allemaal!

@Houtenklaas: goh daar vraag je iets... ik was op zoek naar een speelse naam, die niet enkel vlot in het nederlands uitgesproken kan worden en verstaan. En op een gegeven moment kwam Ottokar naar boven borrelen :)

@ Henk: nu je't zegt... volgende keer beter op letten. Ik zat toen met een 'nogal krappe' deadline. Het donkere is 'iets tropisch', geen idee wat precies.

@ Nerflander: schilderen doe ik niet op de draaibank. Ik schuur zo fijn mogelijk af en dan afplakken en met een penseeltje schilderen. Op de foto lijken ze superglad gespoten, maar in realiteit is het allemaal iets robuuster :)
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Hey Sam, mooi werk! Wil het een beetje vlotten met de verkoop van je wagens? Hier in Nederland hadden de autodealers een slecht jaar...

Succes en groet, Jaap Bri
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
@Bri: ja loop best vlot, Jaap! Ik ben toch al zo'n 75% van de productie kwijt... dat kan niet elk automerk claimen schat ik ^^ Je lintzaag heeft trouwens veel en erg goed dienst gedaan!
@ de Kastanjeboom: bijtelling?

@ Wim Klcuk: ik schat van wel, verbruik is ongeveer 0/100 :)
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Heel leuk concept! Gave auto's.
Als kinderen groter worden, kunnen ze altijd nog op de schoorsteenmantel als decoratief stuk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.