Festool engelse stekker

Torro

Actieve deelnemer
Vandaag mijn Festool bovenfrees uit engeland binnengekregen.
Ik wist natuurlijk dat er een ander stekker aan gezet moest worden.
Maar tot mijn verbazing gaan er maar 2 draden vanaf die engelse stekker naar de machine,dus geen aarde-draad.
In die engelse stekker zit een zekering.
Betekent dit dat ik een andere aansluitsnoer moet zien te krijgen(kopen)
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Dat er maar twee draden naar je machine gaan is normaal alle plug-it stekkers en aansluitingen hebben maar twee contact punten. Dit is omdat alle festool machines met plug-it dubbel geïsoleerd zijn, en dan is het niet meer nodig om te aarden. Dus je kan gewoon een Nederlandse stekker op de twee draden aansluiten, of een Nederlandse plug-it kabel met stekker en al kopen als het officieel moet.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik veronderstel dat het een OF2200 met vaste kabel is? Heb ik ook in Engeland gehaald en gewoon de stekker vervangen, daar zitten maar twee draden in.
Als het een andere machine is met plug it dan gewoon een andere kabel gebruiken als je die hebt, ik gebruik dezelfde kabel voor alle machines dus heb ik een berg plug-it kabels die ik niet gebruik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.