Lampe kap voor muurlamp

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Heb vandaag de lampekap inwendig uitgedraaid zodat er een open lamellen verbinding met de spacers is. In totaal zijn er 120 spacers ingelijmd. Moet nog wel met de hand het een en ander zorgvuldig afwerken, zoals kleine flintertjes hout verwijderen. Ook naderhand de kop van de lampekap rond draaien, na het opspandeel ervan af te hebben gezaagd.
Voor het opendraaien heb ik een speciaal mes gemaakt om ervoor te zorgen dat ik geen catches kreeg. Hier het resultaat tot nu toe.

Groeten, Ad

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
timmertje zei:
waarom ga je hier niet verder , is wat beter te volgen . ;)
viewtopic.php?f=11&t=963
Nou timmertje, wilde het wat meer op de voorgrond brengen, daar het voor mij een speciaal iets is wat veel aandacht vereist om het voor elkaar te krijgen, ook al gezien de bijna geen reactie op wat ik eerder gepost heb wat betreft de vorderingen.
Ik vind en vond toch al dat er maar weinig belangstelling is voor de houtdraaiers hier op dit forum vertegenwoordigd!!
Ad
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Hoi Ad

Ik lees (net als velen met me denk ik) graag je verrichtingen in het houtdraaien.
Alleen commentaar en-of advies moet je niet van me verwachten daar ik totaal geen kennis en ervaring met houtdraaien heb.

Groeten
Frank

(ps. als hobbyist theater- en concertbelichter ben ik niet zo voor de combinatie van lampen met brandbare materialen, ook al zal het wel loslopen met de warmte en kortsluitkans van de spaarlamp)
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Ik sluit mij bij Frank aan.
Ondanks dat er misschien niet veel reacties zijn wordt jouw onderwerp wel veel bekeken.(340 maal :!: :!: )
Ik hoop dat je door blijft gaan met het laten zien van je werk. :p
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Goeie opmerking Ad!! Maar ik denk dat je heel veel lezers trekt die met aandacht volgen wat je aan het doen bent. We zijn (mijzelf incluis) wel eens wat te schijterig met antwoorden, dus je hebt helemaal gelijk dat je het zo doet!
Kom op forumleden, gun elkaar de eer!!

jaap
 

-HA-

Nieuw lid
4 nov 2008
13
0
Voor mij is het iedere keer weer een beleving om je verrichtingen te volgen. Complimenten voor hetgeen je hier post. Ook ik ben een 'lezer' en niet iemand die steeds weer commentaar geeft. Ik geniet en leer van je postings. Dank daarvoor..!!

Besef dat er meer mensen zijn die via een forum als dit met je meekijken.

HGroet Henk van Boeschoten
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
tja, wat moet ik hierover zeggen. 1 jaar geleden wist ik niets over houtdraaien. ik vond dit forum en daarmee aan jou als vraagbaak. nu heb ik een heel klein beetje kennis gekregen maar er is nog steeds heeeeeel erg veel te leren. blijf daarom aub je berichten posten!!!!!!

rick
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ha Ad, zo te zien ben je mooi gevorderd. Hoe heb je nu precies die dwarslatjes, waarvan je er twee op de foto kunt zien, gemaakt? Of zijn dat de spacers die je ingelijmd hebt? Ik volg je verrichtingen ook altijd op de voet, je bent nu eenmaal een van de ervaren mensen in het houtdraaien.
 
A

Athanor

Guest
Hallo Ad,

Ik krijg wat het gevoel dat je enigszins teleurgesteld bent afgehaakt in de discussies :?:

Ik mis je regelmatige aanmoedigingen, vooral voor de houtdraaiers. :( Ik weet dat ik de laatste tijd ook niet zo actief heb gereageerd en daarmee nogal selectief ben in mijn commentaren, maar dat is geen waardeoordeel van mijn kant over de bijdragen van anderen. Ik wil je aanmoedigen om voorlopig meer te geven dan te ontvangen; soms keert het tij dan wel weer eens ten goede. Vooral in de komende kersttijd zowaar een goede gedachte ;) En dat dan van de kant van een (vrijzinnig) humanist :lol:

Afijn, zie maar eens wat je ermee doet! Je bent en blijft vrij om te doen en te laten op zo'n forum!

Hartelijke groet van Fons
 

dunlop

Nieuw lid
9 dec 2009
13
0
als kenner van houtdraaien is dit een mooie lampenkap je hebt er tijd in gestoken en het result is er .
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Hallo Ad,

Hoe gaat het met de lamp, Ik wacht al enige tijd in spanning af op een post met de vorderingen er van.
Met betrekking tot je teleurstelling in de reacties, Als regelmatig bezoeker van dit forum (ingelogt of niet) ben ik vaak erg terug houdend met het plaatsen van reacties, als zijnde dat ik meer kijk dan reageer.
Hier bij mijn oprechte excusses en mijn wel gemeende hoop dat je toch nog ooit wat van je draaiwerk laat zien, het heeft mij er in zekere zin toe geinspireerd deze tak van de houtbewerking te willen beoefenen, (komend weekend komt mijn draaibank binnen)

Groetjes, Gert-Jan
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Hey Woodworker,

ik krijg hem komende zaterdag binnen, ik hem hem via de familie als het ware geerft
Het is een oud beesje van eigenfrabrikaat. Als hij zaterdag in de schuur staat zullen er foto's volgen

Groetjes, Gert-Jan - Woody
 

houtenhart

Actieve deelnemer
25 apr 2010
37
0
een bijzondere houtdraaier ben je Ad, ik heb nog maar weinig gezien aangezien ik tijden niet hier op forum ben gaan neuzen maar dan zie ik die lampekap en enigste wat ik dan denk,hoe doet iej dat toch, te bizar voor woorden. kort om ik heb veel bewondering voor je kunnen en ga vooral lekker door met draaien van mooie objecten

gegroet.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
houtenhart zei:
een bijzondere houtdraaier ben je Ad, ik heb nog maar weinig gezien aangezien ik tijden niet hier op forum ben gaan neuzen maar dan zie ik die lampekap en enigste wat ik dan denk,hoe doet iej dat toch, te bizar voor woorden. kort om ik heb veel bewondering voor je kunnen en ga vooral lekker door met draaien van mooie objecten

gegroet.
Bedankt Houtenhart, als het niet zo koud was zat ik al lang weer in mijn werkplaatsje, maar mijn fan heater kan toch niet tegen die vrieskou op, probleem is ook te koud om lijmwerk te doen, wat ik zou moeten doen, en als dat ook al niet mogelijk is stopt het gewoon voor een tijdje, ga ik gewoon maar met mijn vrouwtje spelen.
Prettige Kerstdagen
Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.