Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Lampe kap voor muurlamp

Heb vandaag de lampekap inwendig uitgedraaid zodat er een open lamellen verbinding met de spacers is. In totaal zijn er 120 spacers ingelijmd. Moet nog wel met de hand het een en ander zorgvuldig afwerken, zoals kleine flintertjes hout verwijderen. Ook naderhand de kop van de lampekap rond draaien, na het opspandeel ervan af te hebben gezaagd.
    Voor het opendraaien heb ik een speciaal mes gemaakt om ervoor te zorgen dat ik geen catches kreeg. Hier het resultaat tot nu toe.

Groeten, Ad

Attached files

Re: Lampe kap voor muurlamp

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timmertje
    waarom ga je hier niet verder , is wat beter te volgen .
    viewtopic.php?f=11&t=963
    Nou timmertje, wilde het wat meer op de voorgrond brengen, daar het voor mij een speciaal iets is wat veel aandacht vereist om het voor elkaar te krijgen, ook al gezien de bijna geen reactie op wat ik eerder gepost heb wat betreft de vorderingen.
    Ik vind en vond toch al dat er maar weinig belangstelling is voor de houtdraaiers hier op dit forum vertegenwoordigd!!
    Ad

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Hoi Ad

Ik lees (net als velen met me denk ik) graag je verrichtingen in het houtdraaien.
    Alleen commentaar en-of advies moet je niet van me verwachten daar ik totaal geen kennis en ervaring met houtdraaien heb.

Groeten
    Frank

(ps. als hobbyist theater- en concertbelichter ben ik niet zo voor de combinatie van lampen met brandbare materialen, ook al zal het wel loslopen met de warmte en kortsluitkans van de spaarlamp)

Ik sluit mij bij Frank aan.
    Ondanks dat er misschien niet veel reacties zijn wordt jouw onderwerp wel veel bekeken.(340 maal :!: :!: )
    Ik hoop dat je door blijft gaan met het laten zien van je werk. :P

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

beste ad,

kan je een close-up foto maken van de spacers??

rick

Goeie opmerking Ad!! Maar ik denk dat je heel veel lezers trekt die met aandacht volgen wat je aan het doen bent. We zijn (mijzelf incluis) wel eens wat te schijterig met antwoorden, dus je hebt helemaal gelijk dat je het zo doet!
    Kom op forumleden, gun elkaar de eer!!

jaap

Voor mij is het iedere keer weer een beleving om je verrichtingen te volgen. Complimenten voor hetgeen je hier post. Ook ik ben een 'lezer' en niet iemand die steeds weer commentaar geeft. Ik geniet en leer van je postings. Dank daarvoor..!!

Besef dat er meer mensen zijn die via een forum als dit met je meekijken.

HGroet Henk van Boeschoten

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

tja, wat moet ik hierover zeggen. 1 jaar geleden wist ik niets over houtdraaien. ik vond dit forum en daarmee aan jou als vraagbaak. nu heb ik een heel klein beetje kennis gekregen maar er is nog steeds heeeeeel erg veel te leren. blijf daarom aub je berichten posten!!!!!!

rick

Ha Ad, zo te zien ben je mooi gevorderd. Hoe heb je nu precies die dwarslatjes, waarvan je er twee op de foto kunt zien, gemaakt? Of zijn dat de spacers die je ingelijmd hebt? Ik volg je verrichtingen ook altijd op de voet, je bent nu eenmaal een van de ervaren mensen in het houtdraaien.

Athanor
    Guest

Hallo Ad,

Ik krijg wat het gevoel dat je enigszins teleurgesteld bent afgehaakt in de discussies :?:

Ik mis je regelmatige aanmoedigingen, vooral voor de houtdraaiers. Ik weet dat ik de laatste tijd ook niet zo actief heb gereageerd en daarmee nogal selectief ben in mijn commentaren, maar dat is geen waardeoordeel van mijn kant over de bijdragen van anderen. Ik wil je aanmoedigen om voorlopig meer te geven dan te ontvangen; soms keert het tij dan wel weer eens ten goede. Vooral in de komende kersttijd zowaar een goede gedachte En dat dan van de kant van een (vrijzinnig) humanist :lol:

Afijn, zie maar eens wat je ermee doet! Je bent en blijft vrij om te doen en te laten op zo'n forum!

Hartelijke groet van Fons

Forum Rechten