Festool accu of Makita machine?

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
Ik heb op dit moment een Festool TDK 12 met 2 accu's die helemaal dood zijn, en een Makita BDF343SHE met 2 1.3 AH accu's.
nu is mijn dilemma of ik een nieuwe accu koop voor mijn festool machine (ben een Festoolie)
een originelen voor: € 110.-
een neppe voor € 53.-
of dat ik een makita btd134zj (slagschroevendraaier) koop voor €150.- met de actie dat ik een gratis 3.0 AH accu erbij krijg.

wat adviseren jullie mede houtbewerkers?
en als ik voor de Festool ga is het het dan waard om een originele accu te kopen als ik voor de helft van de prijs een neppe kan kopen?

alvast bedankt.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Paulo,
Ik heb twee neppers gekocht bij replace direct, geen spijt van gehad.
Alleen jammer dat de kleur groen er niet inzit:) maar oranje ??

Menno
 

patrick1969

Actieve deelnemer
7 sep 2013
38
0
Rotterdam
Hallo paulo ik heb het niet zo met mep ik zelf heb een schiethamer en kitspuit van dewalt
stont hoog op een trap en de nep accu was eerder beneden als ik
en kon als nog een duure accu kopen van dewalt
 

Ramon

Nieuw lid
26 sep 2012
15
0
Ik gebruik al 1,5 jaar imitatie accu's voor mijn makita accuboormachines en dat bevalt me prima. Koste de helft de kwaliteit valt me vooralsnog niet tegen. Ik merk eigenlijk geen verschil met de orginele. En voor 53 euro kun je er best eens 1 proberen lijkt me.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Zelf vorige week 2 accu's voor mijn tdk verwijderd en vervangen voor 4,2 AH koste me €40 per stuk , wellicht een oplossing??
totaal 20 minuten werk,de accubehuizing open schroeven de accupack eruit, de sleepcontacten lostikken, oversolderen op de nieuwe, terugplaatsen klaar.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik denk ook dat je beter de cellen veranderd of laat doen, met de kant en klare batterijen lees ik hier en daar gemixte reacties, soms gaat het goed en soms niet.
Een cel is een cel, maar in de batterij pack zit vaak nog electronica, die laat je best origineel.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
@BenchWorks. bedankt voor je reactie.
Heb je enig idee wat het kost om het te laten doen? en waar ik dat zou kunnen laten doen?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
@BenchWorks. bedankt voor je reactie.
Heb je enig idee wat het kost om het te laten doen? en waar ik dat zou kunnen laten doen?

Heb het nooit moeten laten doen maar heb het hier al gelezen, dus hopelijk springen anderen nog in.
Zelf heb ik tot nu toe altijd mijn accu machines verkocht voordat de accu dood was, maar dat was ook een excuus om naar Festool over te schakelen.
Voorlopig is er niets beters op de markt voor mij, dus als de accu's dood zouden zijn dan zou ik het ook overwegen de cellen te vervangen. En beter door iemand met ervaring die weet welke cellen te gebruiken.
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Ik heb eens een keer de cellen vervangen van een accupack.

Voor de prijs hoef je het niet te doen. Als je cellen van Sanyo (wordt dikwijls gebruikt door de merkfabrikanten) wil gebruiken kom je bijna even duur uit als een te laten herwerken.
Ik heb dan goedkopere cellen gebruikt, maar die geven me een wisselvallig resultaat. Echt een zeer goede accu voor de boormachine. Maar niet voor de kleine haakse slijper. Dan is die zeer snel op. Als je die echter een paar minuten laat staan kan je er nog heel wat mee schroeven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.