Zelf gemaakt beitelhandvat draaibankje

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Hallo,
wil jullie mijn zelfgemaakte beitel handvat draaibankje tonen.

Ik heb alle onderdelen gekregen bij verschillende sloperijen en oud ijzerhandels, het heeft mij enkel een paar nieuwe bouten, moeren en verf gekost!

Er zit een koppelstuk op de as van de 1,5PK motor om de boorkop of verstelbare bek te kunnen gebruiken.

mijn beitelsteun zit in de gleuf van de spindel, zie dat hij niet op de foto staat, is weg om verchroomd te worden.

Ben alleen nog op zoek naar een stukje draaibeitel metaal van 8x8x40MM ongeveer om overlangs rond te kunnen draaien

Groet marco100_6719.jpg100_6720.jpg100_6721.jpg100_6722.jpg
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
De achterkant van een hss boortje 8 of 10 mm is prima te verslijpen tot een goed draaibeiteltje. Mooi machientje man, ga je productie werk doen? In het laatste geval zou je er een kopieerrichting op kunnen maken.

jaap
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
De achterkant van een hss boortje 8 of 10 mm is prima te verslijpen tot een goed draaibeiteltje. Mooi machientje man, ga je productie werk doen? In het laatste geval zou je er een kopieerrichting op kunnen maken.

jaap


Hallo,jongens bedankt voor het compliment!


Jaap,daar had ik nog niet aan gedacht één "boortje"!!, nou nee geen productie hoor meer voor mij zelf en misschien voor een kennis of misschien een forum lid.
Ik hoorde laatst dat je er mooi pennen mee kunt maken.
Er is ook een mogelijk om er blokken onder de steunen te plaatsen krijg ik meer ruimte om breder(dikker hout) te draaien , ach ik zie wel,..misschien hier nog tips?


groet
marco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.