Locomotief

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Samen met mijn zoon van acht heb ik deze locomotief gemaakt.
Zagen, gaatjes boren en schuren. Met een beetje hulp lukt het met z'n tweeën best aardig.
De 'ketel' is een stukje stam van een kleine zilverspar die bij ons een paar jaar geleden nog in de achtertuin stond.
Voor de rest zijn het rest stukjes.

2014-01-19 17.00.42.jpg

Groeten, Raymond
 

Arnoud Delporte

Actieve deelnemer
29 sep 2013
50
0
Leuk he, zo samen in het hok? Mijn oudste zoon is nog maar vijf en het ontbreekt hem nog aan aandacht om echt iets te maken, maar samen met papa in de garage werken vindt hij geweldig. In zijn hoofd bouwt hij een racemotor terwijl hij gewoon een stukje panlat afrondt met de spookschaaf.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Lijkt me ook geweldig om met mijn kinderen te hobbyen. Ze willen nu al graag meehelpen, maar voor kinderen van 2 en 3 vind ik mijn gereedschap net wat te scherp en gevaarlijk.

Tis ook een mooi locomotiefje geworden!
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Zo leuk! Meer quality time als dit kan het toch niet worden? En bovendien rechtvaardigt dit opnieuw de aankoop van wat leuke spulletjes, alles voor de kinderen nietwaar :D.
Mijn dochter van 4,5 jaar interesseert het helaas geen moer wat papa allemaal in de garage doet. Gelukkig ontdekt ze nu volop de Lego, wat papa toevallig ook héél leuk vindt :D.
 

DeVries

Nieuw lid
8 apr 2013
23
0
Ik kan alleen maar beamen dat het geweldig is om samen met mijn zoontje speelgoed te maken. Dol op Lego Star Wars wilde hij graag de "Death Star" hebben, maar als zeven jarige beseft hij ook dat 400 EUR voor een stuk speelgoed onhaalbaar is. Dus kwam hij zelf met de oplossing: maken van hout.SAM_0279.jpg
 

DeVries

Nieuw lid
8 apr 2013
23
0
Bijkomend voordeel: de dure lego setjes raken uit elkaar en worden waarschijnlijk nooit meer in ekaar gezet. Dat zal met de houten versie niet gebeuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.