Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: kistje

kistje

Dit is mijn eerste kistje, gemaakt voor een oude kompas uit een zeilboot.
    Het wordt het huwelijkskado gegeven. Gemaakt van mahonie sapeli, ingelegde en verbonden met esdoorn. Het deksel heb ik gefineerd met bloemmahonie binnen en buiten natuurlijk anders trek de handel krom. Slotje en scharniertjes bij die mooie winkel in Arnhem besteld (wat is internet toch handig :!: )Afgewerkt met zijdematte hardwax olie.
    In het deksel nog een lijstje geknutseld van esdoorn met mahonie hoekverbinding, om een wenskaart of foto achter te plaatsen.
    Kistje is vanavonde opgehaald en gaat dus niet meedoen als knap kistje of donders doosje.

Kor

Attached files

Re: kistje

nou ik kan niet anders zeggen als dat het een dondersmooi kistje is, toch?

Inderdaad, ongelooflijk mooi en knap gemaakt!

Kor,
    Kun je nog iets meer vertellen hoe je het gemaakt hebt? Echt een werkstuk/pronkstuk!

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Prachtig!!!

De esdoorn lijst met mahonie in het deksel vind ik een erg leuk detail.

Als ik wist dat ik zo'n huwelijks kado zou krijgen dan vroeg ik mijn vriendin nu meteen ten huwelijk!

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gemaakt is.

Schitterend Kor!! Ook in de details, verhoudingen, houtsoorten, afwerking, echt een prachtig kistje. Hoeveel uur werk heb je er nou inzitten?

vr.gr.

Jaap

Ik krijg het er warm van ops:

Dank voor jullie lovende woorden, had niet gedacht dacht het kistje zo goed gelukt was.
    Maar ik ben dan ook een bescheiden Fries.

De eerste buien komen eraan, dat geeft mij tijd de foto's op te zoeken.
    Als dit klaar is, kom ik met een verslagje van het bouwproces.

Kor

Forum Rechten