Sipke v.d. Weide Leeuwarder ambachtsman en gereedschap-slijper

A

Athanor

Guest
Ook in Nederland zijn de uitstervende beroepen vastgelegd. Hierbij een documentaire over de Leeuwarder ambachtsman en gereedschap-slijper Sipke van der Weide van slijperij de Eestroom. Hij is ooit als meubelmaker begonnen en wij hebben van dezelfde leraar les gehad. Dus regelmatig een goed gesprek over hout en gereedschap!

Veel plezier! Fons

 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Mooi ambacht en de passie spat er af. Wel net even te ver fietsen, dus moet zelf maar blijven oefenen op mijn keukenmessen ;-)
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Heerlijk filmpje! En laten we hopen dat er toch ook jonge mensen zijn die dit weer op zouden willen pakken.. maar of dat gebeurt?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Liwadders op oans forum, wie su dat docht hewwe! Echt genieten Fons en leuk jullie gezamenlijke historie. Ik werd natuurlijk nieuwsgierig wie dat geproduceerd had en uit dezelfde serie Broer de Witte, klavecimbel bouwer.

jaap

 
A

Athanor

Guest
Ja Jaap, die had ik ook nog op het oog! Past goed in het thema van ons forum. Er is ook nog een van een zilversmid, maar ja die is misschien voor een ander forum.......

Fons

P.S. Ik wil hem nog eens een keer bezoeken, staat me iets van bij dat hij in een ver verleden nog als vakantiehulp bij ons in het bedrijf werkte...
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.