Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Athanor
    Guest

Sipke v.d. Weide Leeuwarder ambachtsman en gereedschap-slijper

Ook in Nederland zijn de uitstervende beroepen vastgelegd. Hierbij een documentaire over de Leeuwarder ambachtsman en gereedschap-slijper Sipke van der Weide van slijperij de Eestroom. Hij is ooit als meubelmaker begonnen en wij hebben van dezelfde leraar les gehad. Dus regelmatig een goed gesprek over hout en gereedschap!

Veel plezier! Fons

Mooi ambacht en de passie spat er af. Wel net even te ver fietsen, dus moet zelf maar blijven oefenen op mijn keukenmessen ;-)

Heerlijk filmpje! En laten we hopen dat er toch ook jonge mensen zijn die dit weer op zouden willen pakken.. maar of dat gebeurt?

Liwadders op oans forum, wie su dat docht hewwe! Echt genieten Fons en leuk jullie gezamenlijke historie. Ik werd natuurlijk nieuwsgierig wie dat geproduceerd had en uit dezelfde serie Broer de Witte, klavecimbel bouwer.

jaap

Athanor
    Guest
    Ja Jaap, die had ik ook nog op het oog! Past goed in het thema van ons forum. Er is ook nog een van een zilversmid, maar ja die is misschien voor een ander forum.......

Fons

P.S. Ik wil hem nog eens een keer bezoeken, staat me iets van bij dat hij in een ver verleden nog als vakantiehulp bij ons in het bedrijf werkte...
    Laatst gewijzigd door Athanor; 19-01-14 om 21:31. Reden: P.S.

Forum Rechten