Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Wat werkjes

Wat werkjes

hier zijn wat foto's van mijn werkjes

van boven naar beneden

acacia
    es
    kers
    acacia behandel met amoniak
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Hoi Kris,

Stoer dat je jouw werkstukken laat zien.
    Ik weet niet hoe lang je al draait en ik zou een boel opbouwende kritiek en tips kunnen geven, maar waar het om gaat is dat jij zoals je zelf zegt gegrepen bent door het houtdraai virus. En daar kom je voorlopig niet vanaf (ik spreek uit ervaring).
    Steeds maar weer naar je draaibank getrokken worden als je weer een mooi stuk hout hebt en draaien maar...dan gaat "de wet van duizend keer" z'n vruchten afwerpen.
    Als je iets duizend keer gedaan/geoefend hebt, dan kun je het.

Veel draaiplezier en laat nog weer eens wat zien.

Martin

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Gaaf, wat mij betreft mag je wel meer foto's erop zitten !! Die essen schaal ziet er goed uit.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Ik heb ruim jaartje een draaibank zinds deze winter een hbm 1100 daarvoor een huvema hu 800.
    Door de geboorte van mij zoon heb ik een tijdje niet gedraaid en ben er zinds 2 maandjes weer aan het draaien.
    Dus al je tips of op bouwend kritiek heb graag

mooie werkstukken!

misschien is het wel mooier om de randen die afgerond maar recht te maken
    een andere draaier gaf iemand deze tip een tijdje geleden ook en ik denk dat als je het recht maakt het iets professioneler oogt

Bovenste is berk ligt aangetast.
    Onder is een luchtwortel metaseqa
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Rene
    Ik snap wat je bedoelt maar het moet er ook bij passen als je al iets aan ronde vormen in heb zitten vind ik het vaak mooier om het rond voor te zetten.
    Bij strake schalen kan je wel een strakke rand maken.

Mijn advies is ook om de randen niet rond te maken. Meestal gebeurt dit doorverkeerd schuren. Hier is zo te zien bewust gekozen voor een ronde rand.. Over smaak kan je verschillen. Ik vind dit voor zover ik het op mijn mobiel kan beoordelen een goed gelukte schaal.

leuke werkjes. leuk om te zien, ook ik draai niet zoveel, we zitten op het zelfde nivo denk ik
    GROETJES MOOTJE

Forum Rechten