Ben nieuw, dus stel ik me even voor.

Marco'79

Nieuw lid
1 jan 2014
2
0
Hallo allemaal,

Ik ben Marco 34 jaar oud, ik ben een aardige doe het zelf'er.
In het verleden samen met mijn vader een huis verbouwd. Ik kan wel zeggen dat de buitenmuren alleen nog overeind stonden. En we hebben alles samen gemaakt, links en rechts wat hulp van de aannemer omdat er tijdgebrek ontstond.
Al met al een mooi eindresultaat en daarmee is mijn doe het zelf hobby eigenlijk begonnen. Ik ben een grote fan van hout bewerking, ik merk dat ik nog niet alle skills onder de knie heb. Maar ik zie handige tips hier op het forum. Maar voor tips over type schaaf, afstellen en methoden om te schaven sta ik open!
Voor nu staat op het programma dat ik mijn werkplaats moet gaan indelen. Ik heb een garage tot mijn beschikking welke ik eerst heb geïsoleerd, en voorzien heb van centrale verwarming. Dit alles om de temperatuur constant te houden en vocht bij mijn apparatuur te weren. Dus ik denk dat ik een mooie hobbyruimte heb.
ik heb helaas bij mijn ouders gezien wat een winter met kou en vocht doet met je apparatuur, roest en narigheid. Dat is zonde. Misschien stel ik ook wel te hoge eisen aan mijn werkplaats.
Mijn verlanglijst bevat nog een aantal apparaten, vlak en vandikte bank, een mooie goede schaaf en ik denk dat ik ter zijner tijd nog wel tegen.
Als er nog mensen zijn die goede ideeën hebben over de inrichting van een werkplaats, ideeën zijn zeer zeker welkom.

Groeten, Marco
 
A

Athanor

Guest
Hallo Marco, welkom op het forum!



Goed idee om je werkplaats te isoleren en verwarmen! Ik merk ook dat dit een behoud van de machines is en echt warm stoken is ook niet nodig om prettig te werken. Ik heb in mijn werkplaats een houten vloer gelegd, daar ben ik erg over te spreken!

Veel succes en kom maar op met vragen.


Fons
 

Marco'79

Nieuw lid
1 jan 2014
2
0
Dank je wel Voor het welkom Fons!
net even je draadje bekeken van je werkplaats, ziet er heel mooi uit!
Wellicht dat ik nog een keer een idee van je wil weten.

Fijn weekend!
Groeten Marco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.