Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 67

Scheppach HA 2000 afzuiger werkt niet

Hoe sommige dingen ineens anders kunnen lopen
    Ik had mijn besluit min of meer al genomen om een nieuwe afzuiger te gaan kopen
    Toch nog even op marktplaats kijken, door een typfout kreeg ik ineens andere resultaten

Ik zie daar een machine staan in de kleurstelling scheppach, maar geen stickers in beeld
    Ik doe een bod en wordt prompt kort daarna door de verkoper gebeld.

We komen een bedrag van 40 euro overeen
    Hij zei me wel niet 100% zeker te weten of hij werkte omdat hij geen stekker had
    Ik spring in de auto en rij er heen

Daar aangekomen werd ik nog blijer, het was een heuse scheppach type HA 2000
    Kabel er aan, stekker in het stopcontact, knop aan en..... niets
    Na wat heen en weer geklik met de knop lijkt er af en toe een soort van brommend klikje hoorbaar maar de motor komt niet op gang.

De verkoper betuigd zijn spijt en vraag me wat ik wil
    We komen overeen dat ik hem voor 20 euro meeneem, voor die prijs kan ik het niet laten om een gokje te wagen

Is er toevallig iemand hier die die probleem herkent óf ideeen hebt hoe ik dingen kan testen (bepaalde onderdelen omzeilen of uit elkaar halen oid)

20140116_212220[1].jpg
    20140116_212215[1].jpg
    20140116_212200[1].jpg
    20140116_212155[1].jpg
    20140116_201342[1].jpg
    Met een hamer past alles...

Mazzeeeeeellll!

Zit er een tuimelschakelaar op (aan/uit) of een nul-last schakelaar? Kan het niet goed zien. In geval van een nul-last schakelaar doet het omschreven geluidje me denken aan een defecte elektromagneet in de schakelaar.

Schakelaar er uit halen en even de juiste draadjes verbinden, als de motor dan gaat lopen ben je zeker van een defecte schakelaar, die zich eenvoudig laat vervangen.

Groet, Rob.

PS: voor alle zekerheid: stekker er uit, draadjes verbinden, stekker er weer kort in, gaat de motor niet lopen dan meteen er weet uit, dan is het iets anders
    "I may be left handed but I am always right"

Das een koopje ! Als het niet is wat Heckeman aandraagt, denk ik dat dit probleem zich in de condensator bevind. Die zit waarschijnlijk in het kapje van de motoraansluiting.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

De schakelaar is op 1e en 2e foto te zien
    het is een tuimelschakelaar

Condensator, die zal ik morgen eens opzoeken, de machine ligt nu nog in de auto

Vooruitlopend op het feit dat deze afzuiger het weer zal doen

1. ik heb nog een slang nodig, moet ik daar ergens voor zijn, of zijn er ook wel bouwmarkt oplossingen die dichterbij zijn ?
    2. de vuilzakken, zijn dat speciale zakken en waar kopen jullie die ?

Athanor
    Guest
    HBM Buitelaar verkoop slang voor een zeer schappelijke prijs. Bij Axminster of Ruthlands hebben ze vaak een leuke aanbieding met schuiven en verloopstukken. De zakken koop ik bij Baptist.

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 17-01-14 om 08:37.

Dank je.
    Zijn er ook mensen die gewone (grote) zakken gebruiken
    al was het maar om eens te proberen, of ontploffen die

Ik gebruik gewone vuilniszakken, dat werkt goed. Het enige is dat ze niet doorzichtig zijn dus dat je af en toe even moet voelen hoe vol de zak zit. Heb ook wel originele zakken gehad, maar die vond ik nogal prijzig. Tenzij je ze leegt in de container of idd, dan gebruik je ze meermaals..
    Slang heb ik gekocht via de webshop van hammer/felder. http://www.felder-gereedschap.nl/8he...-ha-head-00320
    De prijs viel me reuze mee en dat is een goede slang. Ze hebben daar wel vaker leuke spulletjes voor schappelijke prijzen. (let wel even op de BTW)

http://www.afzuiging.nl/product.php?product=61&group=57 De maten van de juiste zak zou volgens specificaties 580mm moeten zijn maar een iets groter van 600mm moet ook kunnen, dat strop je wel dicht met de klemring.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Gewone komo vuilniszakken ontploffen is mijn ervaring. Ik kocht altijd een maat groter welke alleen aan een ring hangen. Verkrijgbaar bij de boerenbond. Dat de diameter groter is maakt niet uit.
    Brommen bij aanlopen is zeer waarschijnlijk de condensator, om te testen de motor een slinger geven in de juiste richting, loopt hij dan aan, dan is de condensator kapot, bij elke onderdelen winkel te verkrijgen. Wel opletten voor je vingers.
    Succes
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten