Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Nieuwe kast onder bestaand bed

Hallo mede forummers,

Mijn zoontje is acht en zo langzamerhand is hij toe aan een nieuwe kamer.
    Zijn lego en playmobiel staat op een Ikea Billy kast (zo'n open model) en het is altijd een puinhoop.
    Tijd om wat orde te scheppen.

Een nieuwe kledingkast (kant en klaar van de Zweed).
    En we wilden een aangepaste kast onder zijn bed, zodat die ruimte efficiënt gebruikt zou worden.

Zijn bed is van Flexa en daar hadden we al extra poten bij om er een half hoog slaper van te maken.

2014-01-04 18.48.18.jpg

Het idee was om zoveel mogelijk rest stukjes hout te gebruiken.
    Ik had ook nog wat beplakte mdf planken liggen (met white wash hout motief).
    Ik heb eerst de zijkanten en middenpaneel gemaakt.

2014-01-04 18.53.44.jpg
    2013-12-30 10.37.34.jpg
    2013-12-30 17.25.17.jpg
    2013-12-31 12.06.25.jpg

Van de keeplatten had ik er nog twee liggen, maar voor het middenpaneel heb ik ze zelf gemaakt. En omdat alles van resthout is heb ik alles eerst moeten schaven en haaks maken.

2013-12-30 14.27.47.jpg
    2013-12-30 22.43.48.jpg

De zijkanten en middenpaneel heb ik aan de achterkant met een meubelplaat verbonden.
    De plint aan de voorkant heb ik met haaklatten vast gezet.
    Op deze manier zie je geen schroeven en zit het lekker stevig.

2014-01-04 20.20.47.jpg
    2014-01-04 20.22.14.jpg
    Zelfs mijn dochter kon ze vast maken.

Daarna de tussenplanken en als deksel een plaat berkenmutliplex waaronder ik latten geplakt heb.
    Deze deksel pas zo nauw dat er uiteindelijk maar twee schroeven in hoefden om de bovenkanten bij elkaar te houden.

2014-01-15 09.07.02.jpg
    2014-01-14 21.27.24.jpg
    2014-01-15 09.08.26.jpg

Nu nog een paar deurtjes maken, en dan is het af.

Groeten, Raymond

Knap gemaakt hoor, echt leuk. Knappe houtverbindingen trouwens.
    Ik vermoed dat je vrouw nu ook wel blij is. Een mooie kamer, meer opbergruimte, resthout gebruikt (rommel weggewerkt), ...
    Iemand heeft een trip naar Zwolle verdiend

leuk gedaan. Ga je schuifdeurtjes maken of is de ruimte onder de trap groot genoeg voor iets anders?
    Take that rage, put it on a page
    Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!

Athanor
    Guest
    Mooie oplossing! Leuk zo ambachtelijk werken hè! Beetje schaven, zagen, zwaluwstaarten hakken

Fons

Dat is een handige oplossing met die keeplat verticaal! Die gaat in mijn slimme dingen lijstje!

Goed gemaakt!

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Bedankt allemaal voor de reacties.

@Reinoud: Jawel, Zwolle ga ik binnenkort weer naar toe. Al die lege opgeruimde plekken hier op zolder vind ik maar niks.
    @Swave: Ik ga gewone deurtjes maken. Schuifdeurtjes hebben we even aan gedacht, maar gewone deurtjes vinden we wat sjieker.
    @Athanor: Ja, Ambachtelijk werken vind ik toch wel het leukst. Lekker met de radio er bij aan. Af en toe een kind wat even om de hoek komt kijken.
    @Heckemann: Ja, die haak latten zijn ideaal voor van alles.

Forum Rechten