Burolamp xxl

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
hoi
Van sinterklaas kreeg ik een 2dehands kringloop burolamp een bekend jaren 70? ontwerp, die ik ook had in mijn jeugd. En een animatie studio uit de vs, Pixar heeft de lamp heel leuk geanimeerd. Eigenlijk ben ik fan van het ontwerp. Tijdens de kerst dagen las ik bij mijn schoonouders een van de woonmagazines, en op veel fotos stond dit model weer te pronken. Ook in de grote variant. Misschien komt ie weer in de mode, of het is gewoon een goed ontwerp. (een nadeel je kunt je vingers er tussen krijgen)
De kringloop lamp is wel lam in zn benen, de constructie is niet meer stijf, ik heb de boutjes aangedraaid maar hij blijft torderen. dat vergt een operatie.
Dus

IMG_3019.jpgIMG_3022.jpgIMG_3027.jpg
Hij is ±2.50 meter hoog
volledig gemaakt uit gerecycelde spullen uit rommel voorraad
van onder naar boven
marmer/natuursteen, skate schoen wieltje met lager, popelieren multiplex (lichtgewicht), parasolhout ?, vrachtwagen rubbers, tentzeil elastiek, veel vleugelmoertjes, een ikea lampekapje
Tis wel een prototyp, niet alteveel over nagedacht. en snel gemaakt.
De voet mag wel wat zwaarder, even aanzien of het hout de lasten wel aankan.
Hij doet het wel goed. Voor nul euro toch een designlamp.
groet Blom3ddesign
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Kopieerwaardig..... Leuk idee, blijft inderdaad een mooi en tijdloos design. Het heeft een naam maar die weet ik zo gauw niet meer. Het ontwerp stamt volgens mij al uit de jaren dertig.

Goed gedaan, komen er ook foto's van het productiemodel ? :D

Groet, Rob.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Spanbandjes... hm, mooi woord voor de rubriek vaktermen engels-nederlands :).

Mvg
klaas

Bundelbandjes. Zo ken ik ze vanuit de computerhardware waar ze gebruikt worden om (de naam zegt het al) kabels te bundelen.

Iedere beroepsgroep gebruikt zijn eigen termen en die zijn dan vaak ook nog afhankelijk van de plaats waar je leerschool stond, het land of de streek waar je woont en de sector (hout/metaal/bouw/IT/elektronica) waar je in bezig bent. Een lijst met vaktermen zal mijns inziens nooit helemaal correct kunnen zijn, ook al wordt er uitgegaan van één vakgebied. Leuke uitdaging dus :D

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.