Geïmpregneerd hout omgeving Maastricht

Karin

Nieuw lid
14 sep 2011
15
0
Hallo,
Binnenkort ga ik bij mijn zus in Maastricht buiten een kattenren bouwen, hieronder zie je de afbeelding hoe het ongeveer zal gaan worden.
image.jpg

Nu is mijn vraag of iemand een adres weet in de buurt van Maastricht waar je geïmpregneerd vuren hout kunt kopen.
De afmetingen die we nodig hebben zijn balken van 3000 mm lang met een kopmaat van ongeveer 60x60 mm.

Alvast bedankt!
Karin
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Dag Karin. Ik denk dat je in ieder tuincentrum die palen wel kan krijgen voor redelijke prijzen. Volgens mij is 3000 een standaardmaat, ik weet dat Groenrijk ze in die lengte verkoopt, Intratuin dacht ik ook.

Als ik naar je tekening kijk denk ik dat je de langste liggende balken nog eens moet ondersteunen als je doorbuigen wil voorkomen. Dat kan je oa doen door een schoor aan te brengen in de hoeken. Je hele constructie zal daar ook wat steviger van worden.

Succes!

Groet, Rob.
 

Karin

Nieuw lid
14 sep 2011
15
0
Bedankt voor de reacties! Er komen inderdaad nog schoren en balken tussen, dit was alleen voor het idee nog ff zonder getekend ��

We hadden afgelopen weekend ook al even bij de bouwmarkt gekeken, maar hier was niet veel keus en veel kromme balken. Ik dacht misschien weet iemand een houthandel in de buurt die meer keuze heeft.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Bedankt voor de reacties! Er komen inderdaad nog schoren en balken tussen, dit was alleen voor het idee nog ff zonder getekend ��

We hadden afgelopen weekend ook al even bij de bouwmarkt gekeken, maar hier was niet veel keus en veel kromme balken. Ik dacht misschien weet iemand een houthandel in de buurt die meer keuze heeft.

Gelukkig :) Wat voor gaas ga je gebruiken? Denk er aan dat de kleur gaas belangrijk is, hoe donkerder, hoe minder je het ziet. Zwart is het beste, maar dat is bijna niet te krijgen. Donkergroen (geplastificeerd) is dan de beste optie.

Ik heb voor balken wel eens eens een hele stapel uit de rekken van het tuincentrum getrokken voordat ik er een paar had die naar mijn zin waren. Bij de betere houthandel krijg je betere kwaliteit, maar dan vaak wel een paar stuivers duurder. Als randstedeling kan ik je niet helpen aan adressen, maar google is geduldig en de telefoon handig in dt soort gevallen :D

Groet, Rob.
 

jjnh

Actieve deelnemer
12 mrt 2012
27
1
Heerlen (L)
Ik wil geen reclame maken en heb ook echt geen aandelen :)

Maar kijk eens bij de Eurohandelsonderneming in Heerlen.

Veel afmetingen, veel keuze en relatief lage prijzen. De kwaliteit ligt net iets lager dan bij de bouwmarkt, maar dat geldt dan ook voor de prijs die je ervoor betaald.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Muffels in Genk heeft (of toch had) uitstekend tuinhout. De doorsnee bouwmarkt/Praxis/DHZ kan er niet aan tippen.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Zou de staanders zo houden. Voor de liggende regels zou ik meer denken aan een 28x98 of nog iets breder. Dan hoef je geen schoren te gebruiken voor het doorzakken. Voor de stabiliteit zou je ook kwaliteitsgaas kunnen gebruiken. Gebruik meestal deze kwaliteit. Gaas is dan een deel van de constructie en je hebt geen schoren nodig.
Voor het gemak kan je ook drie panelen maken en die aan elkaar schroeven.
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik heb zelf goeie ervaringen (geen aandelen) met Boumans in Heerlen.
 

Karin

Nieuw lid
14 sep 2011
15
0
Hallo Allemaal!
Bedankt voor de reacties, ondertussen hebben we al besloten om met de aanhanger te gaan en het hout hier in de achterhoek te halen!
Groetjes Karin!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.