PowerPlus XQ Zaagtafel POWXQ5360

Akeem

Nieuw lid
20 apr 2015
7
0
zero clearance insert

Na er wat langer mee gewerkt te hebben, kan ik enkel afraden dit toestel aan te schaffen.

Het rode plastieken inlegje rondom het zaagblad is na verloop van tijd onbruikbaar krom getrokken; dus je bent verplicht zelf een (zero clearance) insert te maken ter vervanging. En dat is erg veel werk omdat de vorm waarin deze insert moet passen erg onhandig en ondiep is.

Mocht je 'm toch aanschaffen, overweeg dan het "riving knife" in te korten: https://www.youtube.com/watch?v=XaQqQUH9kpI
 

mpintens

Nieuw lid
14 mei 2016
7
0
Na er wat langer mee gewerkt te hebben, kan ik enkel afraden dit toestel aan te schaffen.

Het rode plastieken inlegje rondom het zaagblad is na verloop van tijd onbruikbaar krom getrokken; dus je bent verplicht zelf een (zero clearance) insert te maken ter vervanging. En dat is erg veel werk omdat de vorm waarin deze insert moet passen erg onhandig en ondiep is.

Mocht je 'm toch aanschaffen, overweeg dan het "riving knife" in te korten: https://www.youtube.com/watch?v=XaQqQUH9kpI

Bedankt voor de tip.
Wat zou je wel aanraden in die prijsklasse of goedkoper?
Niet professioneel gebruik, maar soms wel intensief.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Na er wat langer mee gewerkt te hebben, kan ik enkel afraden dit toestel aan te schaffen.

Het rode plastieken inlegje rondom het zaagblad is na verloop van tijd onbruikbaar krom getrokken; dus je bent verplicht zelf een (zero clearance) insert te maken ter vervanging. En dat is erg veel werk omdat de vorm waarin deze insert moet passen erg onhandig en ondiep is.

Mocht je 'm toch aanschaffen, overweeg dan het "riving knife" in te korten: https://www.youtube.com/watch?v=XaQqQUH9kpI

Zoiets heet hier spouwmes. En die aanpassing is wel leuk, maar hoe zet je dan je beschermkap vast? :D
 

Akeem

Nieuw lid
20 apr 2015
7
0
Amazon verkoopt zelf spullen uit hun eigen warehouse en áls ze shippen naar België is dat vaak de interessantste keuze, oa door free shipping vanaf €29. Hier is dat niet het geval, de €289 zaagtafel van Amazon zelf wordt niet naar belgië verstuurt.

Andere verkopers verkopen ook via Amazon, soms vanuit een warehouse van amazon. hier niet het geval.

Er zijn wel een heleboel verkopers die verkopen via amazon website en zelf de shipping regelen.
Je vindt ze door te klikken op de "18 nieuw vanaf €289" of dus via m'n link hierboven.
Een deel van die verkopers shippen naar het buitenland, je herkent ze aan de tekst "International & domestic delivery rates" in de delivery kolom.

De derde in het rijtje "e-tec" shipt ook naar België
toestel kost €338 + €5 shipping + €10 shipping naar buitenland =€353

Misschien zijn er via de idealo.de link nog interessantere aanbiedingen..
 

BarryAgt

Nieuw lid
4 dec 2016
3
0
Ik heb de Powerplus zaagtafel net aangeschaft. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Is het iemand trouwens opgevallen dat het onderstel van de zaagtafel: powxq53600T, exact het zelfde is als het onderstel van de Makita MLT100X zaagtafel (links onderaan deze post). Ik heb dat onderstel voor 50 euro gekocht bij Coolblue. Super stevig onderstel en makkelijk in gebruik. Voor deze prijs is er denk ik niks beters.
Ook de zaagtafel van powerplus: powxq5360 toon volgens mij gelijkenissen met de Makita MLT100X. Als je kijkt naar de de vertstelmechanismen van de zaagtafel dan lijken die erg met elkaar overeen te komen. Het zou zomaar kunnen dat het binnenwerk van beide machines gewoon identiek is.

De zaagtafel komt morgen binnen. Ik ga hem dan vergelijken met de stuk duurdere Metabo TS254. Deze zaagtafel heb ik al een beetje kunnen bestuderen. Erg tevreden over het onderstel, maar de tafelverbreding sluit niet aan op de rest van de tafel. Erg raar voor een tafel van €770,-.
Bouwkwaliteit is verder prima van die machine.

Ik zal morgen een uitgebreide vergelijking plaatsen van de twee machines. Kijk erg uit naar de Powerplus.

Makita MLT100X precisie zaagtafel: http://www.toolnation.nl/makita-mlt...-gratis-onderstel-4-jaar-dealer-garantie.html
Powerplus Powxq53600T onderstel: https://www.vanmelis.nl/powerplus-powxq53600t-onderstel-voor-zaagtafel-powerplus-powxq5360
 

Akeem

Nieuw lid
20 apr 2015
7
0
De regel/liniaal ("fence", hoe heet dat?) van die Makita ziet er alvast een pak degelijker uit. De schuivende tray voor de miter gauge zit vermoedelijk ook lager dan op de powerplus (en lijkt verwijderbaar voor wie zelf een tafelzaag-slee maakt voor crosscuts.
Ik denk dat powerplus evenmin over de "langzame aanloop" beschikt als Makita; bij mij is dat direct 100%.


Ik heb uiteindelijk zelf een onderstel gemaakt voor powxq53600; met blokkeerbare wielen en een schuine vlakken voor stofafvoer.
De aanlsuiting tussen groene powerplus plastic bak en de onderkant van de alu tafel heb ik dicht-ge-PURd om stofafzuig te verhogen. Volgende upgrade zal de fence zijn.

Benieuwd naar je bevindingen.
 

BarryAgt

Nieuw lid
4 dec 2016
3
0
Ik heb de zaagtafel van Powerplus zojuist geannuleerd. De zaagtafel zou eigenlijk al geleverd moeten zijn, maar door probleem bij Coolblue is dit niet gebeurd. Dit heeft mij de gelegenheid gegeven om verder te zoeken. Ik kwam toen de DW745 en de DWE7491 tegen. Wat betreft prijs zit de DW745 tussen de Metabo TS 254 en de Powerplus in. Heb deze besteld en het is een duidelijke winnaar. De machine heeft welliswaar niet het mooie onderstel van de Metabo, maar ik ben erg te spreken over het parallelgeleider systeem. 1 keer instellen vervolgens elke keer 'dead accurate'.
Dat is ook meteen het puntje waarom ik niet voor de Metabo ga. Ik heb geen vertrouwen in dat geleidingssysteem.
De Powerplus is geannuleerd en de Metabo gaat terug. Ik kan mijn bevindingen over de Powerplus dus helaas niet melden. Ben gevallen voor de DeWALT. Onderstel van de Powerplus houd ik wel. Daarop ga ik mijn de DW745 installeren.

Excuses dat ik geen bevindingen van de powerplus kan plaatsen en ook dat ik ietwat van het onderwerp ben afgeweken.
Ik vind wel dat de XQ lijn van Powerplus zeker een kans verdiend. Ik heb de bandschuurmachine en de schaafmachine. Erg te spreken over de bouwkwaliteit van deze apparaatjes. Durven niet voor niets 5 jaar garantie te geven.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel. En Akeem, bedankt voor je reactie en de informatie die je in dit topic hebt kunnen verschaffen.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb de zaagtafel van Powerplus zojuist geannuleerd.
Wat betreft prijs zit de DW745 tussen de Metabo TS 254 en de Powerplus in.
Heb deze besteld en het is een duidelijke winnaar.

Heel verstandig, daar ga je geen spijt van krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.