Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Gezocht: niet te grote draaibank.

Mede collega's,

Zoek een niet te grote draaibank voor tampers (zie bij topic voorstellen voor voorbeelden).
    Daarnaast wil ik zeker ook verschillende potjes, bussen en schaaltjes maken. Ook wil ik me toeleggen op het draaien van pennen.
    Dus de bank moet eerder wat preciezer zijn dan heel groot.

Zag laatst iemand een HBM450 te koop aanbieden op dit forum voor € 85,-. Zoiets zou ideaal voor mij zijn (denk ik). Hebben jullie andere suggesties hoor ik dit ook graag.
    Nu is dit niet direct mijn budget, ligt natuurlijk ook aan de bank. Nee ben niet op zoek naar een bank van vele honderden euro's.

Hebben jullie zoiets dan kom ik, als we uit de prijs komen, graag de bank ophalen. En door het land hiervoor rijden vind ik geen probleem.

Bedankt voor jullie hulp.
    Groet,
    Ronald

Denk niet alleen aan de bank een stuk of vijf beitels chuck en slijpmachine zijn toch echt vereisten. Als je zelf nog niet snijdend kan draaien zou ik mijn licht opsteken bij een van de forum leden of contact opnemen met radius de houtdraaiersvereniging.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Denk niet alleen aan de bank een stuk of vijf beitels chuck en slijpmachine zijn toch echt vereisten. Als je zelf nog niet snijdend kan draaien zou ik mijn licht opsteken bij een van de forum leden of contact opnemen met radius de houtdraaiersvereniging.
    Beitels, slijpmachine en wetstenen heb ik. Ook wel een draaibank, maar die loopt niet lekker, was zo een als van 10 op marktplaats voor een paar tientjes.
    Zie ook mijn voorstel ronde. En snijdend draaien lukt al aardig maar oefening is nog zeker nodig. Zal ook zeker bij radius kijken.

Maar ben echt op zoek naar een iets beter bank. Die ik nu heb start bv. heel langzaam, om hem de eerste keer op toeren te krijgen duurt een paar minuten. Draait hij eenmaal kan ik hem uit en aan zetten en gaat dan goed. Ook is deze bank niet geschikt voor pennen te draaien. De maat as is zo vreemd nergens een verloop stuk te krijgen dan alleen maatwerk laten maken. Je begrijpt het al een goedkoop bankje.

Tijd voor wat anders en kijk eerst hier voor een tweede hands (als iemand wat heeft).

Dank je voor het meedenken Wim.

Met een Super7 van Myford val je jezelf nooit een bult voor het werk waar jij mee bezig bent. Niet echt geschikt voor heel grote diameters, maar wel geschikt voor allerlei materiaal ook bijvoorbeeld RVS draaien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuma Bekijk Berichten
    Met een Super7 van Myford val je jezelf nooit een bult voor het werk waar jij mee bezig bent. Niet echt geschikt voor heel grote diameters, maar wel geschikt voor allerlei materiaal ook bijvoorbeeld RVS draaien.
    maar een super 7 voor €75? Voor een oud en versleten model zonder toebehoren mag je al snel denken aan €500, een beetje degelijke super 7 met wat toebehoren tel je toch al snel €1500 neer, en eentje in nieuwstaat gaat snel richting de €3000.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuma Bekijk Berichten
    Zuma, zeer mooie bank die Myford, maar toch wel ruim boven mijn budget.

En nee € 75 euro zal wel heel mooi zijn als ik daar iets voor vind, verwacht iets meer te moeten uitgeven.

Laat eens wat foto,s en gegevens van je huidige draaibank zien?
    Wat voor maat heeft de vaste kop?
    Wie weet kan iemand advies geven om hem met weinig kosten aan te passen.

Een nieuwe draaibank van HBM heb je trouwens voor €300 met variabel toerental.

prima hier wat foto's en de maten van de spindel;
    foto (18)a.jpg
    De kop die er op zit past eigenlijk niet omdat het een andere draad is dus zeker niet wenselijk
    foto (15)a.jpg

foto (14)a.jpg

De maten van de schroefdraad op de gehele machine inclusief de hoofdas / spindle
    diameter op de draad (dus inclusief) 18,0 mm
    Diameter tussen de draad (zover ik erin kan komen) 16,0 mm

Aantal draden per inch is 10 (of 11 hoe je maar telt).

(De kop die er op zit past eigenlijk niet omdat het een andere draad is dus zeker niet wenselijk)

dit kan je inderdaad beter niet doen, je maakt hierdoor aan beide kanten de draad kapot.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Haan Bekijk Berichten
    (De kop die er op zit past eigenlijk niet omdat het een andere draad is dus zeker niet wenselijk)

dit kan je inderdaad beter niet doen, je maakt hierdoor aan beide kanten de draad kapot.
    Klopt helemaal 'de Haan' daarom ben ik op zoek naar een andere tweede hands. Wil hem ook zo niet gebruiken.

Forum Rechten