prima idee en mooi plankjes zo
Met enige jaloezie kijk ik altijd naar al die mooie snijplanken waar ik zelf niet het gereedschap voor heb om te maken. Toen ik zag dat een Chinese groothandel waar ik af en toe wat bestel rvs kogelkettingen had kreeg ik het idee om dog tags te maken met snijplank patronen en gehoutbrande tekeningetjes.
De eerste poging een hartje met de datum aan de achterkant, een huwelijkskado voor m'n broer, was niet helemaal goed gelukt. De houtbrander die ik had gekocht vanwege de regelbare temperatuur bleek in de laagste stand al gloeiend heet te zijn. Ik moest blazen tijdens het tekenenInmiddels heb ik een Razortip houtbrander besteld die beter regelbaar is.
Wedding gift pendants.jpg
Afgelopen week heb ik deze 6 dog tags gemaakt en me laten inspireren door Toxiq's mooie snijplanken. Gemaakt met m'n figuurzaag, boorstandaard, bandschuurmachine, dremel + freeshulpstuk en schuurpapier.
Dog Tag Bilinga Wenge Padauk 2.jpg
Dog Tag Walnut Purpleheart Maple 2.jpg
Ik hoop morgen nog 2 andere setjes af te hebben.
prima idee en mooi plankjes zo
waardeer het werk van een ander als u eigen , ook bij een ander moet de kachel blijven branden.
oordeel niet zoals u beoordeelt wil worden
Wow! Op zo'n manier valt echt al het hout te gebruiken wat je afzaagt. Zeer leuk idee!![]()
Wat ontzettend leuk bedacht!
Supergaaf!
Vooral de onderste vind ik een mooie combinatie.
Van havermout tot sloophout
supertof, verkopen als sleutelhanger!
Take that rage, put it on a page
Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!
Ze zijn trouwens 5x2,8x0,5 cm. Als sleutelhangers zouden ze ook leuk zijn, ze hebben de juiste maat ervoor.
Hier staan Toxiq's snijplanken: http://www.woodworking.nl/showthread...te-snijplanken
Mijn plankjes als voorbeeld.... ik bloos
Ik vindt ze supergaaf.
En nu heb je mij weer op ideeen gebracht
Met een hamer past alles...
Die zien er strak uit, zeker omdat ze relatief zo klein zijn. Mooi gemaakt!
jaap
Leuk gemaakt !!!!!