Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Houten dog tags (mini snijplankjes)

Met enige jaloezie kijk ik altijd naar al die mooie snijplanken waar ik zelf niet het gereedschap voor heb om te maken. Toen ik zag dat een Chinese groothandel waar ik af en toe wat bestel rvs kogelkettingen had kreeg ik het idee om dog tags te maken met snijplank patronen en gehoutbrande tekeningetjes.

De eerste poging een hartje met de datum aan de achterkant, een huwelijkskado voor m'n broer, was niet helemaal goed gelukt. De houtbrander die ik had gekocht vanwege de regelbare temperatuur bleek in de laagste stand al gloeiend heet te zijn. Ik moest blazen tijdens het tekenen Inmiddels heb ik een Razortip houtbrander besteld die beter regelbaar is.

Wedding gift pendants.jpg

Afgelopen week heb ik deze 6 dog tags gemaakt en me laten inspireren door Toxiq's mooie snijplanken. Gemaakt met m'n figuurzaag, boorstandaard, bandschuurmachine, dremel + freeshulpstuk en schuurpapier.

Dog Tag Bilinga Wenge Padauk 2.jpg

Dog Tag Walnut Purpleheart Maple 2.jpg

Ik hoop morgen nog 2 andere setjes af te hebben.

prima idee en mooi plankjes zo
    waardeer het werk van een ander als u eigen , ook bij een ander moet de kachel blijven branden.
    oordeel niet zoals u beoordeelt wil worden

Wow! Op zo'n manier valt echt al het hout te gebruiken wat je afzaagt. Zeer leuk idee!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Wat ontzettend leuk bedacht!

Supergaaf!
    Vooral de onderste vind ik een mooie combinatie.
    Van havermout tot sloophout

supertof, verkopen als sleutelhanger!
    Take that rage, put it on a page
    Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!

Ze zijn trouwens 5x2,8x0,5 cm. Als sleutelhangers zouden ze ook leuk zijn, ze hebben de juiste maat ervoor.

Hier staan Toxiq's snijplanken: http://www.woodworking.nl/showthread...te-snijplanken

Mijn plankjes als voorbeeld.... ik bloos
    Ik vindt ze supergaaf.
    En nu heb je mij weer op ideeen gebracht
    Met een hamer past alles...

Die zien er strak uit, zeker omdat ze relatief zo klein zijn. Mooi gemaakt!

jaap

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten