Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Potje van wortelhout

Geen idee wat voor hout het is. Een jaartje of wat op zolder gelegen.

potje wortel.jpg

Het lijkt wel wat op plataan

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Ik ben nooit zo'n liefhebber van glad, symmetrisch en rond, en mede daarom denk ik ook geen draaier.
    Maar dit vind ik echt geweldig mooi. Heb je nog wat foto's uit andere hoeken?

Ik zal morgen proberen wat meer foto's te maken.
    Al met al was het een behoorlijk karwij om de boel in te spannen. Eerst gezaagd, en twee dagen zitten piekeren hoe dit stuk hout op de machine te zetten. Ik moest de kleine hbm wel aan het onderstel vastzetten met een flinke lijmklem. Draaien op het laagste toerental om trillingen zo veel mogelijk tegen te gaan.

Dat het nooit een glad potje zou worden, dat was vanaf het begin wel duidelijk. Maar wat glad wordt, moet ook mooi glad zijn.
    Toen de pot klaar was, was de onderkant zo scheef, dat het niet recht kon staan. Dit heb ik opgevangen, door het op een stuk afval hout te schroeven van de stronk waar in de op ook uit heb gehaald.

Ik denk niet dat het plataan is. Eerder een stonk hazelaar oid.
    Laatst gewijzigd door nyckle; 12-01-14 om 21:49.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Dank je wel. Heel mooi!

apart geworden, heeft wel iets.
    GROETJES MOOTJE

Dit is nou zo iets waar je naar blijft kijken. Elke keer zie je weer iets anders in het hout of vorm.
    Met die plant erbij wordt het een beetje oosters.

mooi!

Ik krijg er geen hoogte van of het mooi is of niet.
    In eerste instantie kwam het erg massief over.

Ik zat aan Taxus te denken.

Forum Rechten