prachtige strakke meubels van Casimir uit Belgie

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Op de ClassicA in Kortrijk stonden ook de meubels van Casimir, onder het label CasimirMeubelen.
Veel eiken, prachtig strak verwerkt in originele meubels. Heel mooi vond ik de kasten die er uit zien als verhuiskisten voor meubilair en waar de lade's onzichtbaar in verwerkt zijn. Een technische bank in de vorm van een I profiel en ook de grote ronde salontafel (bijna een grote schaal, 120 x 30 cm!) is heel mooi van vorm en afwerking. Volgens Casimir maakt hij deze schaal met een kleine bovenfrees; en nog wel wat meer gereedschap denk ik.
Zijn website is http://www.casimirmeubelen.be kijk voor inspiratie en geniet.

jaap







Attached files
 

thomast

Actieve deelnemer
6 mei 2011
28
0
Ik vind persoonlijk de kasten/kisten wel heel strak uitzien!
Ben al begonnen aan het uittekenen/berekenen van enkele maten... Maar dan de houtkeuze nog.

De eiken kist is zeker mooi, maar gaat boven mijn budget (tis eigenlijk meer een probeersletje want ik heb nog geen plek om ze te zetten of iemand om ze aan door te verkopen ofz)
Eerst was ik aan het denken aan iets den achtig, bijvoorbeeld RNG. Maar door het strakke concept en de dunne voegen zouden de planken eigenlijk niet mogen trekken/werken.
Daarom speel ik ook met de gedachten om er bijvoorbeeld een ruwe constructiemultiplex met veel kwasten enz te nemen. Dan krijg je natuurlijk wel een iets ruiger uitzicht...
wat denken jullie?
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
de kastjes zijn niet echt mijn smaak .
maar die zitbank in de vorm van een stalen balk is echt de max :p
die schaal is ook wel leuk , lekker massief .


groetjes
ruben
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
haha, is wel verstandig om eerst te lezen ipv foto's kijken, waarom ligt er daar een metaal H profiel in het gras, na te hebben gelezen is het een bankje van massief, haha :D

Leuk gedaan, ziet er wel strak uit, die rondingen, net zoals een echt profiel :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.