Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

prachtige strakke meubels van Casimir uit Belgie

Op de ClassicA in Kortrijk stonden ook de meubels van Casimir, onder het label CasimirMeubelen.
    Veel eiken, prachtig strak verwerkt in originele meubels. Heel mooi vond ik de kasten die er uit zien als verhuiskisten voor meubilair en waar de lade's onzichtbaar in verwerkt zijn. Een technische bank in de vorm van een I profiel en ook de grote ronde salontafel (bijna een grote schaal, 120 x 30 cm!) is heel mooi van vorm en afwerking. Volgens Casimir maakt hij deze schaal met een kleine bovenfrees; en nog wel wat meer gereedschap denk ik.
    Zijn website is http://www.casimirmeubelen.be kijk voor inspiratie en geniet.

jaap

Attached files

Re: prachtige strakke meubels van Casimir uit Belgie

Ik vind persoonlijk de kasten/kisten wel heel strak uitzien!
    Ben al begonnen aan het uittekenen/berekenen van enkele maten... Maar dan de houtkeuze nog.

De eiken kist is zeker mooi, maar gaat boven mijn budget (tis eigenlijk meer een probeersletje want ik heb nog geen plek om ze te zetten of iemand om ze aan door te verkopen ofz)
    Eerst was ik aan het denken aan iets den achtig, bijvoorbeeld RNG. Maar door het strakke concept en de dunne voegen zouden de planken eigenlijk niet mogen trekken/werken.
    Daarom speel ik ook met de gedachten om er bijvoorbeeld een ruwe constructiemultiplex met veel kwasten enz te nemen. Dan krijg je natuurlijk wel een iets ruiger uitzicht...
    wat denken jullie?

de kastjes zijn niet echt mijn smaak .
    maar die zitbank in de vorm van een stalen balk is echt de max :P
    die schaal is ook wel leuk , lekker massief .

groetjes
    ruben

haha, is wel verstandig om eerst te lezen ipv foto's kijken, waarom ligt er daar een metaal H profiel in het gras, na te hebben gelezen is het een bankje van massief, haha

Leuk gedaan, ziet er wel strak uit, die rondingen, net zoals een echt profiel

Forum Rechten