Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Walko 3 ruilen tegen Festool MFT

Zoals de topictitel al zegt, ik heb een Walko 3 en zou deze wel willen ruilen tegen een MFT 1080.

Ik weet niet of dit soort topics ook toegestaan zijn, zo niet dan hoor ik het graag en haal ik hem weer weg.

De Walko ziet er nog goed uit en alles werkt perfect. Ik zal er vandaag wat foto's van proberen te maken.

Zou het liefst met gesloten beurzen (evt. met kleine bijbetaling) ruilen voor een MFT 1080. Aangezien ik hier ook mijn basis tafel aan zou kunnen koppelen. Heb evt. ook wel interesse in een MFT 3 met bijbetaling, maar dat is wellicht net buiten mijn budget.

Mocht er iemand interesse hebben dan hoor ik het graag.

PS Walko is een top apparaat, maar denk dat ik zelf meer aan een MFT tafel heb. Neem hem nooit mee en laat grote platen altijd al in de bouwmarkt grof op maat zagen. Zodoende zijn de plastic zaagstrips ook nog helemaal gaaf.

Is hij al verkocht? Zo niet wat is de prijs?

Een walko ruilen tegen een MFT ?: Daar krijg je spijt van. Die MFT is erg wankel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gompy58 Bekijk Berichten
    Een walko ruilen tegen een MFT ?: Daar krijg je spijt van. Die MFT is erg wankel.
    Ik zou het inderdaad ook niet doen

Bovendien weet even niet zeker over wat voor soort basis en wat voor soort MFT je het hebt. Ik weet wel dat je de oude basis niet aan een oude grote MFT kan hangen, wel aan de standaard MFT dat dan weer wel. En als ik me niet vergis is de 1080 de grote MFT

Oeps, niet aan gedacht dat dit topic nog open stond.

Heb de Walko inmiddels (via Marktplaats) verkocht en ook via Marktplaats een MFT gekocht.

Geen spijt van hoor, erg blij met de MFT icm bench- en raildogs. Alleen inderdaad zeg, wát een gammel ding vergeleken met de Walko! Kon het voor mezelf niet rechtvaardigen ze beiden te houden, maar dat zou wat mij betreft ideaal zijn.

Gewoon de MFT 3-QT diagonalen erbij kopen.
    Scheelt een hoop, nog niet op nivo van de Walko, maar stukken beter.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Sorry, maar ik vind het ronduit schandalig dat een MFT met zo'n prijs blijkbaar niet heel erg stabiel is !!!!
    En ook weer typisch dat ze er weer iets mooi op gevonden hebben dat je er EXTRA bij moet kopen (80/90 euro's) om het stabiel te maken. Tja, zal wel in het systeem passen...

Miekol, ik wil eigenlijk net het omgekeerde gaan doen. Ben helemaal niet tevreden van m'n MFT/3 en ben van plan een Walko bij te kopen.
    Kun je misschien eens aantonen waarom je deze beslissing genomen hebt, wat doet de MFT dat de Walko niet of niet zo goed kan, zodat ik geen miskoop doe?

Ook ik vind de MFT namelijk gewoon een gammele tafel met gaten er in, zelfs met de beensteunen. M'n tafel gaat constant uit de haak en ik gebruik nu dus bench dogs ipv de aanslagliniaal.
    Het grote voordeel aan de Walko lijkt me de modulariteit. Je eigen tafels creeren, van hoogte verstellen en eventueel onder elkaar hangen om spullen op te leggen na een handeling.
    Of zie ik het ding te rooskleurig in?

Forum Rechten