Belasting en de zuinige houtbewerker

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Vanochtend kreeg ik een pakket uit Duitsland met wat houtbewerkingsmiddelen.
Wat me niet eerder opviel was dat er maar 3 % belasting op zat. Kijk dan is het niet zo vreemd dat gereedschap bij de buren al snel goedkoper is. Als je dan ook nog maar 4 euro meer aan verzendkosten betaalt dan ben je snel goedkoper uit.
Van huis uit ben ik econoom en dan snap je niet wat voor beleid hier in nederland gevoerd wordt. De overheid geeft te veel uit en denkt dat te kunnen compenseren door BTW verhoging!!!.
Wat doen wij zuinige houtbewerkers, juist we kopen in het buitenland en dat heeft twee nadelige effecten: met de buren gaat het alleen maar beter, de inkomsten vallen tegen tov de berekening en er volgen als een soort mechanisme nog meer belastingverhogingen terwijl iedereen al een paar jaar beweert dat dat niet of nauwelijks helpt. Het is niet goed voor de werkgelegenheid, niet goed voor ons allemaal.
Kortom ik kijk nu wel wat anders naar die prijzen hier in Nederland.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Ik betaal 24% belasting op producten alhier en als ik zie wat we er hier allemaal voor terug krijgen mag het van mij best nog wel een procentje hoger...
Men betaald een verkeersovertreding naar gelang het inkomen (ja, er zjn er hier die 40,000€ betalen voor het rijden door rood licht)
Ook inkomsten belasting betaald men dus naar gelang je inkomen, tot wel over 60%
Onderwijs is gratis
Gezondheidsverzekeringen hebben/kennen we niet
Dus, dokter en of ziekenhuis bezoek is "gratis" (14,50€ als je al gaat, voor de administratie kosten op jaar basis)
Zelfs ik als buitenlander hier zou op mn 34ste alhier een universitaire opleiding kunnen volgen... voor niets en er nog een kleine vergoeding voor krijgen ook.
M'n zoon gaat naar het kinderdagverblijf (waar de medewerkers universitair geschoold zijn en de faciliteit van alle moderne gemakken voorzien is) en dit kost je max 264€ per maand mocht je miljoenen verdienen of anders 24€ per maand mocht je weinig tot niets verdienen en bv aangewezen zijn op de sociale dienst.
Conclusie; het leven zoals wij dit in de "westerse" wereld leven willen kost klauwen vol met geld! En ja, klagen doen ze hier ook, net als overal, maar he... zo slecht hebben we het toch ook weer niet?!

Groet, Maurice

PS; ik mis helemaal je punt, maar moest het wel even kwijt :eek:
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik vind juist dat landen als de onze zouden moeten profiteren van het feit dat we kleine landen zijn omringd door grote. BTW op 5% zetten en iedereen koopt massaal bij ons, te beginnen met onszelf als je opeens een 15 tal % meer kan uitgeven.
Dat kunnen de reuzen rond ons niet, maar in de plaats wil de overheid het geld meteen aan de bron pakken en niet wachten tot het kleintjes maakt.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik ben het met Maurice eens, door die belasting zijn veel dingen hier wel behoorlijk goed geregeld. Dat is toch ook wel prettig.

Ik verbaas me wel dat zoveel houtbewerkers de spullen uit het buitenland halen. Het is bijna een sport geworden om wereldwijd de grootste korting te zoeken (ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat mijn interesse ook wel gewekt is door de Tsjechië actie).

Naar mijn idee draven we daar wel een beetje in door hoor. Echt veel zoden zet het ook niet aan de dijk. Ik koop misschien 1x per 8 jaar een nieuwe zaagmachine, en daar zou ik dan iets van € 60,-- mee "verdienen" over die periode als ik hem bij de buren haal:confused:

Sluiten we bijvoorbeeld onze hypotheek ook af in Frankrijk omdat de hypotheekrente daar zo lekker laag is? Nee, het gros gaat gewoon naar de lokale bank.
Of gaan we voor een kroegentocht ook uitzoeken waar het bier het goedkoopst is? Nee, doe me nog maar een rondje van € 25:)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.