Nieuwe zaag

Deasha_ltd

Nieuw lid
8 jan 2014
13
0
Ik ben op zoek naar een nieuwe zaag, of laat ik het anders zeggen ben op zoek naar een zaag!
heb een goedkoop sloop decoupeerzaagje, zeer slechte kwaliteit!

nu is mijn vraag wat jullie aanraden voor soort zaag! Cirkelzaag of een goede nieuwe decoupeerzaag?
budget hangt er een beetje van af! Vind wel bijv. De festool aan de prijzige kant!

Het door waarvoor de zaag gebruiktgaat worden is vrij breed!
van het bouwen van lounge sets (steigerhout) tot het maken van kasten op maat! (Plaatmateriaal)

Een zaagtafel is niet echt een goede optie denk ik aangezien ik weinig binnen ruimte heb en het anders wel veel gesleep word met zo'n "zwaar" ding.

dank
 
Laatst bewerkt:

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Persoonlijk zou ik voor een decoupeerzaag en een liniaalzaag gaan. Maar als je echt maar een zaag wilt zou ik voor een liniaalzaag gaan. Dat is volgens mij een van de meest multifunctionele zagen die er zijn.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Persoonlijk zou ik voor een decoupeerzaag en een liniaalzaag gaan. Maar als je echt maar een zaag wilt zou ik voor een liniaalzaag gaan. Dat is volgens mij een van de meest multifunctionele zagen die er zijn.

Wat bedoel je met een liniaal zaag? een invalzaag?

Je kunt nl ook met een deco op een liniaal zagen.

Als ik lees dat er met steigerplank, 32 mm, word gezaagd, is dat dan net zo snel met een goede handzaag te doen :)
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Denk dat een goede invalzaag met rail de beste oplossing is om zuiver te zagen. De ps 300 decoupeerzaag weleens met een geleider op de rail gebruikt maar het zaagbeeld kan niet tippen aan wat een ts 55 doet op dezelfde rail. Met de invalzaag kan je en steigerplanken en plaatmateriaal zuiver verwerken.

Als het alleen om steigerplanken zagen gaat om af te korten ben ik het met Zweihaak eens en is het best te doen met een goede handzaag.
 
Laatst bewerkt:

Deasha_ltd

Nieuw lid
8 jan 2014
13
0
Plaatmateriaal wat ik zaag ik voornamelijk tussen de 18 en 25mm ongeveer!
uitzonderingen daar gelaten
Soort materiaal verschilt ook aangezien ik ook nog wel is een zoldertje hier en daar isoleer
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Je bouwt lounge sets, verwerkt plaatmateriaal en isoleer hier en daar nog weleens een zoldertje. Dat is best veelzijdig en klinkt als... Weet niet of je het in opdracht doet maar een investering in goed gereedschap verdien je zo terug en/of werkt zo veel plezieriger. Met een eenvoudige cirkelzaag - een balkje als geleider- en een decoupeerzaag gaat het ook maar ...... Het is een kwestie van diep zuchten en daarna heel veel lol van je goede gereedschap die je de uitgave snel doet vergeten.
 

Deasha_ltd

Nieuw lid
8 jan 2014
13
0
Ik doe het in principe niet in opdracht en krijg er nagenoeg niks voor! Vind het leuk om te doen! Nog niet zover dat ik van mijn hobby me werk kan maken.. Haha

Puur voor de lol!

Misschien is zoeken naar een leuke deco en cirkel voor een leuke prijs...

Ideeen?
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
festool kan je bijna geen bult aan vallen en als er iets stuk gaat kan je heel lang reserve onderdelen krijgen. Liever een tweedehands Festool dan een black en decker met garantie.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Festool is bijna niet kapot te krijgen en service is idd super! Het is zo'n beetje jet enige gereedschap waar ik niet alles nieuw van heb aangeschaft, mijn lineaalzaag en decoupeerzaag ook niet en die gaan al 8 jaar mee zonder enig probleem. Decoupeer moet nu een nieuwe zool onder omdat hij echt goed versleten is en die is nog gewoon te krijgen en betaalbaar.
Andere merken zou ik niet zo snel aan beginnen, teveel risico in mijn optiek.
 

robertobadjo

Actieve deelnemer
9 okt 2013
42
0
Mocht je festool teveel geld vinden kan ik je ook de sp6000 aanraden van Makita. heeft net zoals de festool alle opties erop. Plus mocht er ook iets aan kapot gaan kan je bij makita ook de onderdelen los bestellen. Ik vind persoonlijk dat de Makita sp6000 een beetje vergeten word onder de invalzagen. Ik heb ook met een festool gewerkt en die wint het wel maar ik vind persoonlijk dat de makita op een goeie tweede plek komt.
 

Deasha_ltd

Nieuw lid
8 jan 2014
13
0
Het word de Bosch GST160ce!
Word namelijk aangenaam gesponsord door mijn ouders. (Pas jarig geweest)
En de ouwe heer is fan van Bosch blauw dus op verzoek van de ouwe heer!

Thanks anyway!

PS moeders de vrouw had het er al over dat ik ook wel binnenkort een cirkelzaag kon halen!
Dus probleem opgelost zeg ik ;)
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Er zijn hier goede reviews over dat model, ik heb een 135 gehad en de problemen die ik ermee had zijn blijkbaar grotendeels opgelost in dit model en als het over decoupeerzagen gaat dan is de meerprijs van Festool het niet echt waard als je niet al in hun systeem zit.

Nu met een decoupeerzaag ben je nog altijd niet verder kwestie panelen verzagen. De Festools kan je wel op een geleide rail zetten en kan je toch wel redelijk precies panelen verzagen zolang ze niet te dik zijn en er geen massief in zit (anders volgt het zaagblad de nerven en ga je zich-zaggen)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.