Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Nieuwe zaag

Nieuwe zaag

Ik ben op zoek naar een nieuwe zaag, of laat ik het anders zeggen ben op zoek naar een zaag!
    heb een goedkoop sloop decoupeerzaagje, zeer slechte kwaliteit!

nu is mijn vraag wat jullie aanraden voor soort zaag! Cirkelzaag of een goede nieuwe decoupeerzaag?
    budget hangt er een beetje van af! Vind wel bijv. De festool aan de prijzige kant!

Het door waarvoor de zaag gebruiktgaat worden is vrij breed!
    van het bouwen van lounge sets (steigerhout) tot het maken van kasten op maat! (Plaatmateriaal)

Een zaagtafel is niet echt een goede optie denk ik aangezien ik weinig binnen ruimte heb en het anders wel veel gesleep word met zo'n "zwaar" ding.

dank
    Laatst gewijzigd door Deasha_ltd; 10-01-14 om 17:01.

lounge sets (steigerhout) = planken, dan is een afkortzaag een idee?

Maak je die kasten ook van steigerhout?

Kasten maak ik van plaat materiaal dus afkortzaag is geen optie

Persoonlijk zou ik voor een decoupeerzaag en een liniaalzaag gaan. Maar als je echt maar een zaag wilt zou ik voor een liniaalzaag gaan. Dat is volgens mij een van de meest multifunctionele zagen die er zijn.
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deasha_ltd Bekijk Berichten
    Kasten maak ik van plaat materiaal dus afkortzaag is geen optie
    Van welk soort plaat materiaal maak je die en welke diktes?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iedereen en niemand Bekijk Berichten
    Persoonlijk zou ik voor een decoupeerzaag en een liniaalzaag gaan. Maar als je echt maar een zaag wilt zou ik voor een liniaalzaag gaan. Dat is volgens mij een van de meest multifunctionele zagen die er zijn.
    Wat bedoel je met een liniaal zaag? een invalzaag?

Je kunt nl ook met een deco op een liniaal zagen.

Als ik lees dat er met steigerplank, 32 mm, word gezaagd, is dat dan net zo snel met een goede handzaag te doen

Denk dat een goede invalzaag met rail de beste oplossing is om zuiver te zagen. De ps 300 decoupeerzaag weleens met een geleider op de rail gebruikt maar het zaagbeeld kan niet tippen aan wat een ts 55 doet op dezelfde rail. Met de invalzaag kan je en steigerplanken en plaatmateriaal zuiver verwerken.

Als het alleen om steigerplanken zagen gaat om af te korten ben ik het met Zweihaak eens en is het best te doen met een goede handzaag.
    Laatst gewijzigd door Huib; 10-01-14 om 17:38.

Plaatmateriaal wat ik zaag ik voornamelijk tussen de 18 en 25mm ongeveer!
    uitzonderingen daar gelaten
    Soort materiaal verschilt ook aangezien ik ook nog wel is een zoldertje hier en daar isoleer

Een fatsoenlijke handcirkelzaag is een goede oplossing.

Je bouwt lounge sets, verwerkt plaatmateriaal en isoleer hier en daar nog weleens een zoldertje. Dat is best veelzijdig en klinkt als... Weet niet of je het in opdracht doet maar een investering in goed gereedschap verdien je zo terug en/of werkt zo veel plezieriger. Met een eenvoudige cirkelzaag - een balkje als geleider- en een decoupeerzaag gaat het ook maar ...... Het is een kwestie van diep zuchten en daarna heel veel lol van je goede gereedschap die je de uitgave snel doet vergeten.

Forum Rechten