Houten schuur werkplaats

A

Athanor

Guest
Weet je, na de verschillende adviezen gebaseerd op kennis en ervaring denk ik dat het tijd wordt dat je zelf maar eens voor een empirisch onderzoek gaat. Gewoon doen joh en na verloop van tijd ons verslag van je onderzoek doen....


Fons
 
Laatst bewerkt:

robertobadjo

Actieve deelnemer
9 okt 2013
42
0
Werk in het onderwijs dus kan altijd docent biologie vragen haha :p

Maar ik zal idd mijn bevindingen hier delen. Hoe meer kennis online hoe beter toch. Maar wou toch ff navraag doen. Het advies wat ik hier gekregen heb is mij zeer waardevol. Iedereen enorm bedankt!!!!
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Vanmiddag in de schuur gewerkt en moet zeggen de binnenkant blijft gewoon droog na een flinke plensbui. dus theoretisch kan het glas/steenwol niet nat worden. Dan moet het mij geen probleem lijken om daar gewoon glas/steenwol tussen te zetten.

- Isolatie wordt niet nat van buiten, maar vanuit binnen
- opgesloten hout (in buitentoepassing) gaat rotten
en verder
- piepschuim isoleert hetzelfde als glas- en steenwol
- folie isoleert niet zoals wol of schuim (niet met elkaar te vergelijken), en isoleert al helemaal geen geluid
- isoleren van een schuur betekent automatisch dat er ventilatie moet worden aangebracht
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
- piepschuim isoleert hetzelfde als glas- en steenwol

Zou zomaar kunnen idd maar XPS doet het nog beter. Ander voordeeltje van XPS bove piepschuim is dat A) het is drukvast en B) het neemt absoluut geen water op. Piepschuim kan wel water opnemen. Ik heb het ooit voor mijn vloerverwarming uitgezocht wat de beste methode was om de ondervloer te isoleren. Qua isolatiewaarde en toepasbaarheid kwam XPS beter uit dan normaal piepschuim.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.