Schaal met deksel.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Diameter van de schaal is 38cm.
De totale hoogte is 14cm.
Schaal is van Jatoba, de deksel van Coromandel (hier ben ik niet helemaal zeker van) en de knop is Ebbenhout.
Afgewerkt met Frictionoil.


P1070675.jpgP1070671.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Netjes gewerkt mooie schaal. Ik denk niet meteen aan coromandel, maar er zijn voldoende houtkenners die het wel zullen zeggen. Over smaken gaan we vandaag niet twisten, denk dat ik de schaal een schrobbeurt met hele fijne staalwol zou geven dan glimt hij iets minder.
 
A

Athanor

Guest
Ik vind het een mooie schaal. Eens lekker glimmen is nooit weg hoor!


Fons
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Heel mooi ! Liet de Jatoba zich wat makkelijk draaien ? Het is erg hard hout heb ik gemerkt en heb wat oude vloerdelen die ik wil gebruiken, niet om te draaien hoor maar voor andere doeleinden.[/QUOT

Alhoewel het erg hard is laat het zich redelijk goed draaien, zorg wel voor goed stofmasker.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Prachtig draaiwerk en mooie harmonische vorm. Maar o dat dekselse deksel wanneer dat maar een beetje krom trekt.
vr.gr. Jan Pranger.

Ja Jan daar had ik wel aan gedacht, daarom had ik de mogelijkheid aangebracht om later opnieuw op te spannen en evt. na te draaien.
Maar ik kende de geschiedenis van het hout zo'n beetje en ik wist dat het hout c.a. 90 jaar geleden naar Europa is verscheept
Dus dit hout is wel echt droog. Toch heb je gelijk want al na een dag begon de deksel iets te wippen.
Ik heb een paar dagen afgewacht maar daarna werd het niet meer slechter.
Schaal en deksel nogmaals na-gedraaid en inmiddels blijft het nu mooi passend.
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Mooi om zoiets super glanzend af te werken. Ik vind het hout dan goed tot zijn recht komen en het voelt ook zo lekker aan.
Frictionoil ken ik niet. Ik werk meestal met friction polish (EEE Ultrashine), dat is een schellakproduct of deense olie. Die afwerking van jou ziet er zeer robust uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.