Holle vorm gedraaid uit Es

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Dag Nico,
de Rolly Munro is de enige waar ik tot nu toe mee heb gewerkt:cool::cool:.
Pluspunten, of althans waar ik erg tevreden over ben:
- Hij is zeer goed te sturen en neemt snel af, ik zet wel de spaanbegrenser wijd open. Alleen voor de laatste gang wat minder.
- Makkelijk te slijpen ringmesjes, er zit een ingenieus en simpel hulpstuk bij.
- Door de 3 gewrichten heb je een zeer groot uithol bereik


Minpuntjes:
- Ik vind de knop waarmee je de beitel vastzet in het handvat een minpuntje, trilt snel los. Ik heb het handvat vervangen door een Sorby "modular toolhandle" , die zet je vast met 2 inbusbouten.
- Het ringmesje wordt aangedraaid met een inbus boutje van ik meen 2 mm. Heb ik al diverse keren dolgedraaid en moeten uitboren. (moet in nog vervangen door een tork boutje)
- er zitten 3 maten inbus op, zucht
- spaanbegrenser loopt snel vol, zeker bij nat hout

Al met al ben ik tevreden en heb geen reden om er een ander systeem bij te kopen.
Wat gebruik jij?
 
Dag Martin
Ik draai met de Big Brother en de Crown Revolution
De BB loopt snel vol maar zit ontzettend goed vast op de steel. Om dit vol lopen te voorkomen heb ik de keerbeitel er afgehaald en er een schroefje ingezet.(zie topic uithollen)
De CR is alleen voor kleiner werk en hier heb ik alle boutjes al moeten vervangen. Zeer slechte kwaliteit.
Vr.gr. Nico Oosthoek
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.