Holle vorm gedraaid uit Es

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Een deel van de prachtige essenstam (zie mijn allereerste post) heb ik in stukken gezaagd om verder te bewerken.
Van een stuk heb ik een holle vorm (urn) gedraaid op mijn Wivamac draaibank.
De buitenkant draai ik met een 16 mm schalenguts in vingernagel profiel geslepen met zeer lange "nagels"zodat ik brede spanen "trekkend"af kan nemen.
De binnenkant hol ik uit met een Rolly Munro.
De vorm is afgewerkt met EEE Ultrashine:blok voor urnen.jpg
blokken gezaagd.jpgurn gedraaid.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Martin dat ziet er goed uit. Zo te zien een mooie vorm en niet de makkelijkste. Een paar vragen. Heb je ook nog foto's van zijaanzicht en de onderkant. Wat is de maat?
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Martin dat ziet er goed uit. Zo te zien een mooie vorm en niet de makkelijkste. Een paar vragen. Heb je ook nog foto's van zijaanzicht en de onderkant. Wat is de maat?
Een foto van de onderkant heb ik niet gemaakt. Er zit een kamer ingedraaid voor de stronghold chuck. Die kamer werk ik af voor ik hem omdraai.
De afmetingen zijn rond 32 cm, hoogte 15 cm, wanddikte 8 mm
DSC01921.jpg
 
A

Athanor

Guest
Een bijzonder mooi werkstuk geworden. Complimenten!



Fons
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Knap werk om zoiets moois uit een stuk hout te maken. Wederom versteld van al het mooie houtdraaiwerk wat op het forum word tentoongesteld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.