Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Holle vorm gedraaid uit Es

Een deel van de prachtige essenstam (zie mijn allereerste post) heb ik in stukken gezaagd om verder te bewerken.
    Van een stuk heb ik een holle vorm (urn) gedraaid op mijn Wivamac draaibank.
    De buitenkant draai ik met een 16 mm schalenguts in vingernagel profiel geslepen met zeer lange "nagels"zodat ik brede spanen "trekkend"af kan nemen.
    De binnenkant hol ik uit met een Rolly Munro.
    De vorm is afgewerkt met EEE Ultrashine:blok voor urnen.jpg
    blokken gezaagd.jpgurn gedraaid.jpg

Martin dat ziet er goed uit. Zo te zien een mooie vorm en niet de makkelijkste. Een paar vragen. Heb je ook nog foto's van zijaanzicht en de onderkant. Wat is de maat?

Ziet er heel goed uit.

Xtreem mooi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Martin dat ziet er goed uit. Zo te zien een mooie vorm en niet de makkelijkste. Een paar vragen. Heb je ook nog foto's van zijaanzicht en de onderkant. Wat is de maat?
    Een foto van de onderkant heb ik niet gemaakt. Er zit een kamer ingedraaid voor de stronghold chuck. Die kamer werk ik af voor ik hem omdraai.
    De afmetingen zijn rond 32 cm, hoogte 15 cm, wanddikte 8 mm
    DSC01921.jpg

Prachtig! Het komt wel goed met al dat mooie essen.

jaap

Athanor
    Guest
    Een bijzonder mooi werkstuk geworden. Complimenten!

Fons

Echt geweldig draaiwerk en een prachtig harmonische vorm. Ik echt benieuwd naar je volgende draai projecten!
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Knap werk om zoiets moois uit een stuk hout te maken. Wederom versteld van al het mooie houtdraaiwerk wat op het forum word tentoongesteld.

Mooie stukje draaiwerk. smaakt naar meer!

Forum Rechten