Deze gleuf: zagen of frezen

Estivie

Actieve deelnemer
28 okt 2011
64
0
Ik ga overigens straks eens een testje doen met de kapex en de invalzaag onder een hoek. Ik laat jullie mijn bevindingen weten :)
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
562
Mag ik 't zeggen? Handgereedschap? Geleideblokje onder de juist hoek afschaven (of desnoods met de cirkelzaag afschuinen) en dat gebruiken om de twee zijkanten van de sleuf in te zagen. Dan met een beiteltje het afval er tussenuit werken?

Beetje harder! Ze hebben hun oordoppen nog op ;)
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Ik zou frezen. D.w.z. recht frezen. En dan daarna pas de hoek aan het hout zagen...

Dan moet je wel met een veel dikkere balk beginnen en diep frezen.

Gewoon met de kapex doen en het blokje wat links en rechts bewegen dan haal je ook de wisseltand randen weg, schuurpapier er door en klaar.
 

Estivie

Actieve deelnemer
28 okt 2011
64
0
IMG_1555.jpg

Het was prima te doen met de kapex. Onder een hoek van 15°, paar keer er langs gegaan. Daarna met een houten blokje & wat schuurpapier er langs & de hoeken mooi rond gezet met de frees.

Nu nog afwerken met olie & dan is hij klaar :)
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Het was prima te doen met de kapex. Onder een hoek van 15°, paar keer er langs gegaan. Daarna met een houten blokje & wat schuurpapier er langs & de hoeken mooi rond gezet met de frees.

Nu nog afwerken met olie & dan is hij klaar :)

Netjes!
Maar wat heb je nu precies gefreesd?
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
dat is eigenlijk wel een leuk ding. Meerdere gleuven erin en ik heb eindelijk een plek voor de afstandsbedieningen....

toegevoegd aan de ToDo lijst
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.113
241
Goeree-Overflakkee
Erg grappig te lezen wat voor ingewikkelde suggesties er gegeven worden voor zo'n klein probleem. En de kantjes breken gaat waarschijnlijk een stuk sneller met een schuurpapiertje. Zulke kleine blokjes komen bij mij niet in de buurt van de frees of (afkort)zaag, veel te onveilig.
 

Boskabouter

Actieve deelnemer
17 apr 2013
60
1
Amsterdam
Chris Schwarz schreef al eens: if I can mark a line, I can saw it.
Met de hand dus. Natuurlijk gaat dat prima en snel. Zou ik ook zo aanpakken, maar goed, de poster zocht een manier om dit machinaal te doen. Is toch prima? Ieder op zijn manier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.