auto voor mijn kleine rakkers

tomwyckhuys

Nieuw lid
16 apr 2009
13
0
Ik heb een auto gemaakt voor mijn 2 kindjes.
Het is een combinatie van wbp Beuk en gewone wbp 18mm
Ik had een voorbeeldje gezien in een school en ben thuis aan het timmeren geweest.
Dit is het resultaat.

Groeten Tom

Attached files
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Ha Tom, vrolijk resultaat. Wat mij opvalt is dat je de onderdelen eerst gelakt hebt en daarna
in elkaar gelijmd, klopt dat. Waarom deed je dat?
Als je eerst alles afwerkt heb je kans dat de zaak beschadigt bij het afwerken.
Wat doe jij verder in houtwerk?
 

tomwyckhuys

Nieuw lid
16 apr 2009
13
0
Tjeerd zei:
Ha Tom, vrolijk resultaat. Wat mij opvalt is dat je de onderdelen eerst gelakt hebt en daarna
in elkaar gelijmd, klopt dat. Waarom deed je dat?
Als je eerst alles afwerkt heb je kans dat de zaak beschadigt bij het afwerken.
Wat doe jij verder in houtwerk?

Ik heb dat gedaan om dat je dan in de hoeken betere afwerking krijgt.
Alles is vernist en gelakt met een rolletje zodat je de strepen van de verfborstel dan niet ziet.
Tussen de spanlatten zaten doekjes om het beschadigen tegen te gaan.

Over mijn werk: ik heb 14 jaar in een schrijnwerkerij gewerkt, daar maakte ik voornamelijk deuren, poorten, ramen en nu en dan een trap (zie foto's eigen werk).
We werkten met twee personen in de atelier, mijn collega deed het "plaatwerk" en ik het "massieve" werk.
Twee jaar geleden ben ik in het onderwijs gestapt en geef houtbewerking aan jongeren tussen 12 en 19 jaar.
groeten Tom
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heel erg leuk Tom!
Ook een gaaf verhaal over je stap van de werkplaats naar het onderwijs; zo komen er gelukkig weer echte praktijkmensen voor de klas, daar kan veel goeds van komen!!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.