Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Structuur verf verwijderen

Ok, het is geen hout, maar ik heb jullie hulp toch even nodig

Onze gang is aan een stevige opknapbeurt toe
    Er zit hier al heel lang structuurverf op de muren en dat vinden we lelijk en is alleen fatsoenlijk te krijgen (voor een tijdje) door te witten
    Nu willen we dit er af hebben en de boel opfrissen, over de nieuwe indeling start ik later nog wel een draadje

Maar de grote vraag voor nu is: hoe krijgen we die ellendige structuur verf redelijk van de muur af
    Ik zat zelf te denken met een gasbrander en krabber of gaat dit niet werken of/of weten jullie wat beters

Het gaat totaal om om 8 a 10 vierkante meter
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Steken met plamuurmes of en lijmverwijderingsmes op een Fein Multimaster of een Fein rip-off multitool?

Persoonlijk zou ik zeggen een vlakschuurmachine met grof papier. Is nieuw stucadoren geen optie?

Een fein heb ik staan, niet aan gedacht...dat is wellicht een optie

Schuren gaat denk ik veel tijd kosten en heel veel stof produceren ?
    stucadoren, kweenie... dat is niet zo mijn ding

vergeet het maar vriend
    een jaar of twee terug een grote verbouwing gedaan
    het was eigenlijk de bedoeling om enkel de muren opnieuw te (laten) schilderen
    en dat waren ook muren met structuurverf erop
    de schilder zette een stap binnen en het eerste wat ie zei was hier beginnen we niet aan laat alles eerst maar overstucen want eraf krabben gaat helemaal niks worden

ik denk niet dat je het zo volledig eraf krijgt( en als het al gaat dan beschadig je waarschijnlijk de onderliggende muur en krijg je gaten)

als je de goede man vindt ben je met 8-15 euro per vierkante meter ex materiaal klaar
    en daar kun je echt niet tegenop schuren of steken

Hmmm..... dat klinkt niet als iets wat ik wilde horen :-)
    het advies is dus, probeer het maar eerst op een klein stukje, de kans dat je het opgeeft is erg groot

nou proberen gaat altijd
    ik heb het ook al eens meegemaakt wat het er zo vanaf viel(was wel in zeer vochtige ruimtes dus das vrij normaal)

Daar zat ik ook aan te denken om het een dagje steeds nat te spuiten met een plantenspuit voor ik het probeer...
    Weet niet of het helpt, maar wie niet waagt...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Wij hadden in ons eerste huis (in de arme tijd) een granolwand. Die zou ik we wel even afhalen, want het was door de vorige eigenaar zelf gedaan en geen gezicht. Uiteindelijk is het granol er met een koudbeitel afgehakt. Daarna heb ik mezelf moeten leren stuccen
    Heeft heel veel tijd gekost, maar de vlakke wand was daarna ook wel een mooie beloning.

Stucen. Je kan dat zelf doen op de boerenl&^*len manier. Er zijn voor de doe-het-zelver kant en klare mixen te krijgen die je met speciale siliconenspatels over je structuur of spachtelputzwanden heen kan strijken. Een echte stucadoor lacht je uit, maar het werkt verbazend goed! En redelijk snel! Vierkante meter prijs ligt in ieder geval onder de prijs van de stucadoor.

Zelf stucen met "echt" materiaal is ook wel te doen hoor, zolang het geen plafonds zijn. Maar wanden, dat lukt. Begin met de wanden die niet echt lekker in het zicht liggen en eindig met de muren die dat wel doen. Gewoon beginnen. Tip: ik heb gemerkt dat veel vrouwen veel beter kunnen stucen (en schilderen) dan mannen!!

Nog eentje: als je "er van bent" dan kan je eens kijken naar leem. Das erg mooi spul om te gebruiken ipv de normale stucmaterialen. Even zoeken op het net voorziet je ruimschoots van informatie.

Succes!

Groet, Rob.

Aanvulling: het is alleen je gang, lees ik nu. Dan gewoon stucen met dat DHZ spul, niet moeilijk doen. Des te eerder je klaar bent, des te eerder je weer op zolder zit, toch?
    Laatst gewijzigd door Heckemann; 08-01-14 om 22:14.
    "I may be left handed but I am always right"

Forum Rechten