Aquarium plaatjes

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het is al een tijdje geleden, maar ooit had ik ca 7000 liter water staan
Met wat visjes
Voor de liefhebbers wat plaatjes

aquarium_1.jpg

aquarium_2.jpg

aquarium_3.jpg

aquarium_4.jpg

aquarium_5.jpg

aquarium_6.jpg

aquarium_7.jpg

aquarium_8.jpg

aquarium_9.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik had een bakje van 500 liter. Ook een tijdje met discusvissen. Maar alweer een twintig jaar geleden. Mooie bakken met mooie vissen als ik het goed onthouden heb mooie hoge rood turq. Ook die ene maanvis is een mooi exemplaar. P.scalare met een mooie kleur op de rug. Of is het toch p. Altum maar die van mij hadden kleine stipjes.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het zouden Red back altums moeten zijn, toch heb ik altijd getwijfeld of het niet red back scalares waren

De discussen verschillende soorten, 1 plaatje zie je 4 wildvang heckels, deze waren jong gevangen en zijn door iemand opgekweekt, ze hebben daarom enorme groote bereikt (veel groter dan dat ze in het wild doen)

De oranje zijn Red Melons, daar heb ik later nog mee gekweekt

Discus is een prachtige maar wel een hele moeilijke (gevoelige) vis

@John, dat klopt..er stonden nog meer bakken, aan de andere kant :)

@Civixx, dank je....mooie hobby maar was erg uit de hand gelopen :)
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik durf te voorspellen dat je vrouw nog wel eens met heimwee aan deze hobby zal denken. Water stoft niet :D

Mooie bakken, fraaie vissen. Ik heb tien jaar lang met dieren gewerkt dus begrijp je drive goed.

Groet, Rob.
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Prachtige bakken! Heb zelf ook jaren een aquarium gehad. Ook een leuke hobby :)
Ik zie ook wat diamantgoerami's voorbij zwemmen, ook mooie visjes.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee hoor, ze heeft nog steeds nachtmerries van de electra rekening (ca 500 per maand)
Daar is dat beetje stof een verademing bij
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
500 euro per maand..... man das elke maand een Mafell of Festool machine naar keuze.... of om de 2 maanden een grote... of om de 4 maanden een stationaire......

ik zeg deruit met die vissticks....
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ow die zijn er al een tijdje uit hoor
Toch was het goedkoper als in de kroeg zitten of een therapeut....een uurtje voor zo een schouwspel en je bent weer helemaal rustig van binnen :)
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Zo'n mooie Amazonebak is verdorie een droom! Ooit..:D Hoe lang was die bak?

Ik vond net ook nog wat plaatjes terug van mijn bakje dat op de slaapkamer staat. 100lang x 45diep x 50hoog, 225 liter.

Onderkast met ruimte voor de bioloog (70x30x30) en Profilux aquarium computer.
002.jpg


De bak erbij met zelfbouw achterwand gesneden uit XPS isolatie. Klein detail, het doorkijkraampje aan de zijkant.
knutsel3.jpg


Antraciet tegelvoeg erop. Hierna de boel in de Epoxy gezet om te voorkomen dat de vissen de boel naderhand kapot maken.
achterwand4.jpg


Ochtendlicht. Om 07:00 gaat het licht langzamerhand aan. In een tijdsbestek van 2 uur gaat de verlichting van 0 naar 20%.
illumination2.jpg


Een uur later gaat er een 2e TL bij aan en gaat ook langzamerhand feller branden tot ze tegen een uur of 2 maximaal op 60% branden.
Tevens dimt het licht zo nu en dan om overtrekkende wolken na te bootsen.
illumination6.jpg


En 's avonds komt het avondrood opzetten wat weer langzaam overgaat in maanlicht met ook elke avond weer een andere sterkte. Soms een keer volle maan of totale maansverduistering.
illumination9.jpg


En nog een sneak peak van een paar van de bewoners.
raampje.jpg



Zoals te zien een compleet andere bak dan Toxic. Geen planten omdat of de vissen alles over de kop gooien, of de planten gaan dood omdat ze te weinig licht krijgen en het water een te hoge PH waarde heeft. En veel stenen om hun biotoop na te bootsen en de vissen hun territoriums en schuilplaatsen te geven.
Heb alleen wat problemen gehad met de deuren van deze kast omdat er een bioloog achter staat. Heel vochtig van binnen dus waardoor de deuren enorm werkten. Paar week geleden een plexiglas plaat daar over heen gemaakt en die problemen zijn ook opgelost.
De werking van de lichtkap valt heel erg mee, die is gemaakt van triplex (basis van aluminium profielen) en compleet waterdicht afgesloten met epoxyhars.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.