Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: DTS 400 of RTS 400

DTS 400 of RTS 400

Na jaren stof happen met een groene bosch extender en vlakschuur type waarvan het schuurpapier vaak verkreukelde enz., vanochtend de grote stap gemaakt en een rotex 150 gekocht. Dat werkt wel even wat anders dan en de eerste indrukken zijn prima. De smaak te pakken en wil nu een tweede schuurmachine erbij die het gat opvult. Denk aan lijstje schuren een wat smallere plankjes etc.. Het voordeel van de dts is dat je ook in hoekjes kan schuren maar is deze geschikt om lijsten en smalle latten perfect glad te schuren of ben ik beter af met de RTS? Welke van de twee is het meest allround? Alle twee gaat niet want er moet ook nog een kolomboor komen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Of de delta..... gebruik ik heel veel.....

Cas

Ik schuur veel met het rechthoekige model de rs 4 het grootste voordeel voor mij is dat je het schuurpapier kan omdraaien. Krijg ik veel hoekjes dan heb ik mijn Fein multimaster. Ook hier gaat dit zelf 3 keer op.

Volgens mij hoef je er maar een aan te schaffen. Onder een RTS 400 past ook de zool van een DTS 400 en vice versa

@caso
    De dts 400 is een delta. Is de delta ook geschikt voor de finishing touch ?

@Wim De rs 4 kan ik niet vinden wel de rs 300 etc.. en die werkt met een kleef eenzijdig kleefsysteem.

@zuma
    het toepassen van twee zolen op dezelfde machine heb ik iets over gelezen maar volgens sommige is het niet eenvoudig en tijdrovend. Kan er niet veel over vinden Volgens Festool zelf vervalt je garantie.

Ik heb de dts 400 voor de afwerking na mij. Ets150 is deze perfect.

Athanor
    Guest
    Ik heb ook een machine met beide zolen die ik naar behoefte kan wisselen.

Fons

De schilder hier gebruikte voornamelijk de RO90 voor het kleinere werk en de RO150 voor de grotere oppervlakken. Is dat geen optie?
    De RO90 is stukken veelzijdiger dan de RTS of DTS400.
    Weet alleen niet hoe met het schuurbeeld zit.
    Ik heb zelf overigens de DTS400 naast mijn RO150. En dat voldoet ook uitstekend.

Op aanraden van André (Tuoh) heb ik me enkele maanden geleden deze
    http://www.nonpaintstore.nl/nl/geree...urmachine.html
    aangeschaft.
    Heel handige machine, heb het al heel vaak gebruikt.
    Op deze site vind ik de prijs ook goed meevallen!

Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Dat is ook nog een optie om de rotex 90 erbij maar dan moet ik even puzzelen met het budget. Zit wel een delta zool bij.

Edit; Neig toch naar de dts 400 en eventueel later een rts zool erbij als dit mogelijk is voor de nieuwe types.

@ Fons moet er veel aan gesleuteld worden om de zolen te verwisselen en is jouw machine ook van het type wat nu te koop is?
    Laatst gewijzigd door Huib; 08-01-14 om 21:03.

Forum Rechten