En een Fries erbij

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Hallo,

Ik lees hier al weer een tijdje mee en heb inmiddels het nodige op kunnen steken: hoog tijd om mezelf ook even voor te stellen. Ik ben Jan, 43 jaar en woonachtig in Veenwouden. Na een carriere in de IT hebben mijn vrouw en ik enkele prioriteiten bijgesteld en zijn we teruggekeerd naar Friesland waar ik mijn loopbaan voortgezet heb als huisman. Geen tijd om me te vervelen, met een opgroeiende zoon en een woonboerderij van 150 jaar oud, en er blijft gelukkig genoeg tijd over voor andere leuke dingen.

Zo ben ik begonnen met de zelfbouw van luidsprekers en de ambitie om die zo perfect mogelijk af te werken, en op zoek naar tips kwam ik op fora zoals dit terecht. Inmiddels zijn we zo de nodige luidsprekers verder, een zelfbouw-platenspeler, enkele versterkers en dan ook maar een kastje om het allemaal op te zetten. Hieronder een foto waar volgens mij alleen het schilderij niet zelf gemaakt is ;)

IMAG0675.jpg

Ondertussen nadert de voltooiing van mijn versie van Benchworks' MFTC. Net als de meesten hier heb ik een weinig riante klusruimte, die ik bovendien moet delen met een horde fietsen en de kerstversiering. De meeste projecten krijgen dan ook gestalte op de workmate op het terras. Maar na het MFTC-filmpje op Youtube was ik helemaal enthousiast: geweldig! Modulair op te bouwen, dus geschikt voor in het klushok of buiten in de zon. En eindelijk een goede manier om full-size plaatmateriaal thuis te kunnen verzagen. Maar ook een behoorlijke omvangrijk project om te maken, zo op de workmate :eek:
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Welkom; ben zelf ook nog maar pas 'lid' van dit forum; heel leerzaam en informatief. Je speakers, en met name je platenspeler zien er erg goed uit; misschien een close-upje van de speler ?
groets, Erik
 
A

Athanor

Guest
Welkom Jan! Je bent niet de enige ex-ICT er die een passie voor hout heeft ontwikkeld. Dat hebben we in de eerste jaren van het forum al eens geconstateerd. Ook in mijn verleden een levensfase geweest....

Fons
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Even een close up foto van de luidsprekers:
20140108_140337.jpg
Persoonlijk was ik (dit keer) erg tevreden met het spuitwerk, ook al gebeurde dat met Action spuitbussen in de tuin. Toen de wind plotseling draaide was mijn bril geel en ik heb nog een week geel gesnoten :eek: De luidsprekers zijn een ontwerp van Thorsten Fischer, de Mark Start.

IMG_0295.jpg
De platenspeler is gebaseerd op een Sansui loopwerk. De motor is opgehangen in een doorgezaagde wijnkoeler die deels met zand is gevuld, het plateau en de arm zijn los daarvan in veren opgehangen en met zand verzwaard. De arm is, geheel over the top, een Kuzma Stogi met Dynavector element. Dat dit nou beter klinkt dan de platenspeler die ervoor stond zal ik niet zeggen, maar ik heb er wel een hoop plezier aan gehad om te maken.
 

Bijlagen

  • 20140108_140337.jpg
    20140108_140337.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 80

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.