Zelf traptreden maken

GCO

Actieve deelnemer
5 aug 2013
51
0
Ik heb nu een open trap met houten traptreden die bekleed zijn met vloerbedekking en wil die graag vervangen door houten traptreden die ik dan zwart wil aflakken. En een antislip randje erin maken. Welk hout kan ik daarvoor het beste gebruiken? (lees: welk hout is het sterkst en heeft het mooiste resultaat). Is bijvoorbeeld 2 platen underlayment van 18mm op elkaar geplakt sterk genoeg en word dat wel mooi als ik het dan aflak. De traptreden komen op 2 punten te rusten. In het midden is er geen ondersteuning. Alle info is welkom. Alvast bedankt!
 

pas.

Nieuw lid
19 dec 2013
3
0
Underlayment zal niet echt een mooi resultaat geven. Als je er niet teveel aan wilt uitgeven zou ik voor vuren traphout gaan. dat zijn meestal delen van 5 meter lang en 40 mm dik gevingerlast. Mooier is het om bijv. meranti te gebruiken. Dat is harder dus beschadigd minder snel. Of idd beuken, eiken noem maar op. Alleen dat kost wel wat meer dan vuren.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Beuken kan meevallen, heb een tijdje terug een partijtje van ruim 1m2 voor €75,- gekocht via MP. Wel allemaal smalle delen en niet al te lang, maar met verlijmen prima bruikbaar, zeker als je het toch dekkend schildert.
Vuren is een stuk minder hard en daarmee is de afwerking ook een stuk kwetsbaarder.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Merantie vind ik eigenlijk nog te zacht voor een trap, maar als voordeel boven het vuren dat er geen kwasten in zitten, en wel beter te schilderen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.