Welke ladegeleiders

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
552
94
Stiens
Dag,

Ik ben bezig met 3 kasten voor mijn werkplaats. De kasten zijn 60cm diep. Er komen deuren voor en in de kasten wil ik uittrekbare lades/planken maken zodat ik niet tot achter in de kasten hoef te reiken, maar alles van bovenaf kan vinden op de planken. Hiervoor heb ik natuurlijk ladegeleiders nodig en nu vraag ik mij af wat is goed genoeg. Ik kan industriële kwaliteit vinden, geleiders van Blum, enz. Het kost allemaal niet niks. Als het niet nodig is, wil ik niet de hoofdprijs betalen.

Kan iemand vertellen of bijv. deze voldoende goed zijn?

Elk ander advies wordt in dank aanvaard.

André
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Dat zijn stevige geleiders, maar daar zijn ze wel aan de prijs. Kijk eens hier voor betere prijzen. Of de kogellagers last gaan krijgen van houtstof weet ik niet.
Afhankelijk van je scharniertype (inboor: inliggend/halfopdek/opdek; gewone scharnier; paumelles; etc.) moet je mogelijk nog wat ruimte vrijhouden in de diepte en/of breedte voor deur of scharnier, dus mogelijk kan je geen 60cm diepe lades maken.
Ze zijn misschien minder geschikt voor planken dan voor lades, omdat ze een aardige inbouwhoogte hebben en je dus een opstaand randje aan je planken zult moeten maken. Dit is een alternatief, wel met minder draagvermogen.
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Hoi André,

Ik weet niet welk gewicht de lades moeten kunnen dragen. Als het niet al te zwaar is kan je ook nog denken een Ikea. Hun keukenlades werken uitstekend en je krijgt er het materiaal voor de lades bij. Ik haalde 3 lades 60 diep met geleiders voor € 70,-.

groet,

Ad
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
552
94
Stiens
De Prijzen bij Ligno, zijn inderdaad wel veel lager. Ik ben zo bang dat de kwaliteit dan ook weer minder is.
Ik loop inderdaad het risico van het stof in de werkplaats.
Ik heb wat ruimte achter de kast; de lades kunnen dus wat uitsteken. Het zou wel mooi zijn als ik geleiders van 580 lengte vond, maar ik zag ze nog niet.

Ja Ikea, waarom niet? Ik heb gehoord dat ze ook (maar niet altijd?) Blum gebruiken.
Waren die van Ikea volledig uittrekbaar?

André
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Ja, ik heb ze al ingebouwd, dus kan niet meer kijken wie de producent is. Ze zijn volledig uittrekbaar en zijn het laatste stukje zelfsluitend. Je kan ze ook nog krijgen met softsluiting.

Ad
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
De Prijzen bij Ligno, zijn inderdaad wel veel lager. Ik ben zo bang dat de kwaliteit dan ook weer minder is....
Ik krijg als het goed is deze week een levering binnen met juist deze geleiders, ik zal het je laten weten hoe goed ze zijn. Ik heb er eerder van Baptist gehad (die heeft tot 50cm), en die zijn in dezelfde prijsklasse als die van Ligno, en die zijn prima.
Waar je wel op moet letten, maar dat is denk ik bij alle ladegeleiders, is een nauwkeurige breedtemaatvoering van kast en lades/planken, anders lopen ze niet lekker.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Kan iemand vertellen of bijv. deze voldoende goed zijn?

Ik heb deze ladegeleiders ook al een keer gebruikt. Bevielen me erg goed ! Die van Ligno zijn - volgens mij - niet "self closing".

Voor een meer recent project heb ik deze besteld: http://www.meubelbeslagshop.nl/prod...-kogelgeleiders-45mm-softclosing-lengte-500mm

T.o.v. die van Ironworks sluiten deze veel vloeiender. De prijs is wel (iets..) hoger.

Als het niet al te zwaar is kan je ook nog denken een Ikea.

Als ik het goed begrijp krijg je voor die € 70,= dus geleiders incl. bijpassende laden ??
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Die van Ligno zijn - volgens mij - niet "self closing"....
Klopt, je hebt gelijk!
Zelfsluitend en gedempt hebben ze ook zie ik nu, maar dan zit je weer in dezelfde prijsklasse.
Voor een fractie van het prijsverschil kun je die functionaliteit overigens ook realiseren met deze dingen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.